Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

fly4fun

Medlem
Atlantis är verkligen en höjdare, bodde en vecka där förra året och kommer garanterat resa dit igen. Men visst, smakar det så kostar det :)
 

Alf

Medlem
Radisson Blue Diera Creek är mycket bra, bra läge och en bra pool. Lägg till några kronor för business klass rum så ingår en kanonfrokust och drinkar med småtugg på kvällen. När jag bodde där ingick även transfer till och från flygplatsen och detta för under 2000 kr per dygn. Att bo vid stranden är ingen fördel då den är ganska tråkig, bättre att slappa vid poolen.
 

anbrand

Medlem
Radisson Blue Diera Creek är mycket bra, bra läge och en bra pool. Lägg till några kronor för business klass rum så ingår en kanonfrokust och drinkar med småtugg på kvällen. När jag bodde där ingick även transfer till och från flygplatsen och detta för under 2000 kr per dygn. Att bo vid stranden är ingen fördel då den är ganska tråkig, bättre att slappa vid poolen.
Tycker du verkligen det är bra? Av de hotell jag bott på när jag jobbat där tycker jag nog det var det sämsta eller ett av dem. Antar du bodde bra, bättre, bäst jämfört en annan.
 

anbrand

Medlem
Hej alla ni som varit i Dubai! Jag är ute efter ett hotell som ligger bra, nära vattnet och gärna något nytt men ok med 4 *. 1500 per natt för ett dubbelrum är vad budgeten tål.

Några heta tips av experterna?
Jag brukar bo på Medinat (Al Qasr Hotel
). De ger 10 % på rack rate här men jag tror du kan få ner det mer om du mailar lite, allt är förhandlingsbart :) Stay Offers

Lycka till!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Radisson Blu Media City är rätt bra, troligen det bästa Radisson. (Jag det finns ett jag inte provat som ligger bara några kvarter från detta) Dock kan priset vara rätt högt där.

Om du letar efter value-for-money, så är mitt tips Four Points by Sheraton. Det på Sheik Zaid Road är riktigt bra och det som ligger i Deira är inte heller så tokigt, men ligger en bit bort.

Om du kan tänka dig att bo lite utanför stan har du ju en hel del resorts som inte behöver vara jättedyra att bo på, men dessa har jag aldrig provat. Dock är taxi rätt billigt och väldigt säkert i Dubai, så det är inga problem att ta sig från ett hotell in till stan, även om hotellet ligger en bit bort.
 

Svenska73

Medlem
När jag var på Atlantis så kryllade det av Ryssar, var mindre trevligt faktiskt. Dock ska jag informera att jag inte bodde där, åkte dit enbart för att äta på Nobu som var dyrt men otroligt gott.
 
The Sofitel Dubai Jumeirah Beach hotel , någon som varit där?

Åker i slutet i mars och tänkte bo där och ev på Radisson Blu Hotel, Dubai Deira Creek eller Radisson Blu Resort, Sharjah-United.

Har inte bott i Dubai förut.... (bara bytt flyg)
Vilket område ska man bo i?
Jag försöker få min (blivande) fru att vi ska bo några dagar på Radisson och dom 2 sista på Sofitel....
 
Toppen