Senaste nytt

Emirates lanserar ny förstaklass senare i år

Andrew

Medlem
Emirates har tillkännagett att de planerar att lansera en ny förstaklassprodukt senare i år. Huvudfokus ska vara på att öka "a sense of privacy" till en "commercially reasonable price point".

Således verkar det vara en uppgradering av befintlig förstaklassprodukt men antagligen inte att satsa på något lika exklusivt som Etihads "The Residence", utan snarare närmare "The Apartment". Emirates nya produkt jämförs med en egen/privat kupé på ett tåg.

På ett visst antal utvalda linjer, där efterfrågan på förstaklass är hög, byts befintlig produkt ut mot den uppdaterade, och detta gäller A380 samt B777.

Mer info:
Emirates to Revamp First-Class Cabins With Focus on Privacy - Bloomberg Business
 

Jacob

Medlem
Jag hade faktiskt trott att Emirates skulle lansera denna nu, i samband med Mellanösterns största resemässa (som Etihad gjorde med allt sitt), men tji fick jag. Det är bara att bita ihop och vänta en stund till, och som vanligt är det locket på kring detaljer om man inte råkar träffa på någon pratglad vice president.
 
Jag har alltid undrat, hur långt kan man gå med första klass produkten? Menar The Residence är ju en klass över First tycker jag precis som Singapore Airlines marknadsför sina Suite Class på A380. Men vad är nästa steg? Tänker när business gick från angle stolar till lie-flat var de ett steg framåt. När suiterna är utanvända vad skall komma då? o_O

Ska bli kul och se vad Emirates ska klämma till med för att slå Etihad.....
 
Toppen