Senaste nytt

Priority Club frågor och tips

Ligern

Medlem
Frågor om PC och Ambassador på IHG

Hej,

Funderar på att köpa Ambassador inför min resa till USA om en månad. Är dock lite trög och har ännu inte förstått följande saker:

1. Behöver man meddela hotellet i förväg om man vill bli uppgraderad (och om inte är det positivt att höra av sig?)

2. Gällande PC; hur registrerar man olika former av promos och offers? Jag såg på flyertalk att de listade olika koder men jag har förstår inte hur jag skall registrera dem (satt alldeles för länge och kollade runt som inloggad member på PC utan att fatta)

3. Finns det några codes som ni kan rekommendera om man skall stanna mellan 7-15 nätter på IHG hotell i USA (washington och new york)
 

Concorde

Founding Member
Att köpa Ambassador lönar sig mer eller mindre direkt eftersom du får en kupong som ger dig en weekend till priset av en natt. Dom 200 dollarna har betalt sig omgående. Du får dessutom flera andra trevliga förmåner.

1. Bokningar och upgrades: Bokar du som inloggad på ditt IHG konto kommer du automatiskt bli uppgraderad en kategori vid incheckning. Du behöver alltså inte meddela hotellet.

2. priorityclub.com/register
Du får testa dig fram vilka koder som fungerar. Ska gräva fram dom som fungerade för mig nyligen.

3. Har du inte tillgång till Corporate rates blir NYC kostsamt. Men som AMB kan du boka standard och ju bli uppgraderad en kategori :)

Som AMB och numera Royal Amb har IC alltid tagit väl hand om mig. Senast igår glömde jag pass, nycklar och iphonekabel på rummet. Dom skickade en chafför till flygplatsen! That is service.
 

Ligern

Medlem
Tack!

Om man vill bo högt upp (tänker mig att de ser det som en upgrade) vilket slags rum bör man boka då?

Hade vart väldigt trevligt om du kunde posta de koder som du använde.

Är frukost förresten värt?
 

Concorde

Founding Member
Beror helt och hållet på priset och vilket hotell. I Warszawa kostar den 10EUR och är ett kap. I New York kostar det över 30USD vilket kanske inte är lika bra valuta. Som regel har man bra frukostar på IC hotell. Vissa är otroliga, vissa mediokra.
Minns inte vilka koder jag dunkade in exakt, men dom heter: ANNIVERSARY BONUS OFFER. ELITE MEMBER NEXT STAY BONUS samt YOU'RE REGISTERED TO EARN DOUBLE POINTS OR DOUBLE MILES. Sen ska du självklart gå med i Ambassador Accelerator. Efter 15 nätter får man en bonus om 20.000 poäng.
 

Concorde

Founding Member
Man tackar. Blev uppgraderad till President sviten idag som Interconti Royal Ambassador. 185m2 i hörnet mot farbror Stalins gåva (Kulturpalatset). Dock är sviten inte vidare mysig och möblerna i loungen är groteska.

IMG_0190.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0193.jpg

IMG_0194.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0197.jpg

IMG_0198.jpg

IMG_0199.jpg
 

Concorde

Founding Member
Blev uppgraderad till Senior Suite denna gång. Det är x3 från Standard :)
Blev granne med Norges kung som bodde på samma våning i President Sviten. Senior Suiten är mycket trevligare.
Betyder detta att jag blivit screenad och godkänd som lämplig gäst på samma våning? Like a real VIP? :cool::rolleyes:
 
Toppen