Senaste nytt

Lufthansa har börjat att sälja enkelbiljett till ett vettigt pris på vissa linjer

Dr. Miles

Expert
Jag kollade på Germanwings webbsida nyligen när jag sökte priser och då märkte jag att sidan visade också Lufthansa flight enkelbiljett till ett vettigt pris.
Jag undrade om det gällde endast på Germanwings webbsida och dubbelkollade på Lufthansa.com.
Det visade sig att Lufthansa har börjat att sälja enkelbiljett till ett vettigt pris på utvalda linjer.

T ex Frankfurt-Stockholm v.v. finns att köpa från ca 1.200 SEK inkl. skatter vilket är en stor förbättring jämfört med förut som det kunde bli uppemot 8.000 SEK eller mer.

Frankfurt->Stockholm:
Screenshot20150506_01.png

Stockholm->Frankfurt:
Screenshot20150506_02.png


Däremot Göteborg-Frankfurt v.v. verkar inte omfattas av detta, i alla fall inte när man väljer direktflyget.
Screenshot20150506_03.png




---
Info från inlägg nr. 8

  • Frankfurt-Amsterdam v.v.: Ja, från ca 156 EUR
  • Frankfurt-Aten v.v.: Ja, från ca 360 EUR
  • Frankfurt-Istanbul IST v.v.: Ja, från ca 90 EUR
  • Frankfurt-London LHR v.v.: Ja, från ca 77 EUR
  • Frankfurt-Stockholm ARN v.v.: Ja, från ca 90 EUR
  • Frankfurt-Warszawa WAW v.v.: Ja, från ca 372 EUR

  • München-Izmir v.v.: Ja, från ca 90 EUR
  • München-London LHR v.v.: Ja, från ca 78 EUR

  • Frankfurt-Barcelona BCN v.v.: Nej
  • Frankfurt-Bergen v.v.: Nej
  • Frankfurt-Billund v.v.: Nej
  • Frankfurt-Bryssel v.v.: Nej
  • Frankfurt-Budapest v.v.: Nej
  • Frankfurt-Göteborg GOT v.v.: Nej
  • Frankfurt-Helsingfors v.v.: Nej
  • Frankfurt-Köpenhamn v.v.: Nej
  • Frankfurt-Lissabom v.v.: Nej
  • Frankfurt-Madrid v.v.: Nej
  • Frankfurt-Milano MXP v.v.: Nej
  • Frankfurt-Moskva DME v.v.: Nej
  • Frankfurt-Oslo v.v.: Nej
  • Frankfurt-Paris CDG v.v.: Nej
  • Frankfurt-Prag v.v.: Nej
  • Frankfurt-Rom FCO v.v.: Nej
  • Frankfurt-Stavanger v.v.: Nej
  • Frankfurt-Wien v.v.: Nej
  • Frankfurt-Zürich v.v.: Nej

  • München-Göteborg GOT v.v.: Nej
  • München-Stockholm ARN v.v.: Nej

På vissa linjer är Business Basic Plus II billigare än Economy Flex.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Verkar tyvärr inte gälla för Köpenhamn där man alltid hamnar i den svindyra Economy Flex-kategorin.

En positiv utveckling dock, bra uppmärksammat.
 

Palazzi

Medlem
Väldigt bra utveckling, även om det verkar vara i begränsad omfattning o endast gälla flygningar point to point.


I mitt tycke är SAS enkelbiljetter deras klart största konkurrensfördel. Visst finns det hos lågprisbolagen, men hos flag carriers är det fortsatt inte helt vanligt...

Nyttjat SAS enkelbiljetter till Linate otaliga gånger. Ibland har det varit månader mellan returerna, o då är det skönt att kunna stanna några dagar extra om det är fint väder.... Detta utan att köpa en fullflex i business
 

mha321

Medlem
Håller med om att SAS enkelbiljetter är en väldigt stor fördel. Synd att de inte har pushats till att börja med dem på longhaul också, som resultat av Norwegians insteg där.

Definitivt positivt att LH gör det. Om de sedan kunde publicera en lista på vilka destinationer vore det ännu bättre :)
 

nota bene

Medlem
Absolut en bra utveckling! Brukar ibland vara tvungen att undvika LH-group p.g.a. detta (alternativt vaska returer).

I mitt tycke är SAS enkelbiljetter deras klart största konkurrensfördel. Visst finns det hos lågprisbolagen, men hos flag carriers är det fortsatt inte helt vanligt...
BA är ju ett val, även ett gäng av de mindre bolagen erbjuder detta typ Aegean. Men visst, Finnair och LH-group såväl som KL/AF erbjuder ju inte detta.
 

NyfikenGrau

Medlem
Kan tänka mig att det är närmsta konkurrenten Air Berlin (som ju haft det här systemet så länge jag kan minnas) som indirekt gjort att det här genomförs. Intressant i så fall, eftersom man för bara några månader(?) sedan kopierade ABs koncept med direktlinjer till t.ex. Karibien.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har kollat priser av några linjer och det har visat sig att det inte är speciellt många linjer de erbjuder enkelbiljett till ett vettigt pris.

Frankfurt-Amsterdam v.v.: Ja, från ca 156 EUR
Frankfurt-Aten v.v.: Ja, från ca 360 EUR
Frankfurt-Istanbul IST v.v.: Ja, från ca 90 EUR
Frankfurt-London LHR v.v.: Ja, från ca 145 EUR
Frankfurt-Warszawa WAW v.v.: Ja, från ca 372 EUR

Frankfurt-Barcelona BCN v.v.: Nej
Frankfurt-Bergen v.v.: Nej
Frankfurt-Billund v.v.: Nej
Frankfurt-Bryssel v.v.: Nej
Frankfurt-Budapest v.v.: Nej
Frankfurt-Helsingfors v.v.: Nej
Frankfurt-Köpenhamn v.v.: Nej
Frankfurt-Lissabom v.v.: Nej
Frankfurt-Madrid v.v.: Nej
Frankfurt-Milano MXP v.v.: Nej
Frankfurt-Moskva DME v.v.: Nej
Frankfurt-Oslo v.v.: Nej
Frankfurt-Paris CDG v.v.: Nej
Frankfurt-Prag v.v.: Nej
Frankfurt-Rom FCO v.v.: Nej
Frankfurt-Stavanger v.v.: Nej
Frankfurt-Wien v.v.: Nej
Frankfurt-Zürich v.v.: Nej

På vissa linjer är Business Basic Plus II billigare än Economy Flex.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Kan tänka mig att det är närmsta konkurrenten Air Berlin (som ju haft det här systemet så länge jag kan minnas) som indirekt gjort att det här genomförs. Intressant i så fall, eftersom man för bara några månader(?) sedan kopierade ABs koncept med direktlinjer till t.ex. Karibien.
Yes, från Berlin verkar man ha infört detta på sex destinationer:

upload_2015-5-6_11-54-9.png
 

Homer

Medlem
Absolut en bra utveckling! Brukar ibland vara tvungen att undvika LH-group p.g.a. detta (alternativt vaska returer).


BA är ju ett val, även ett gäng av de mindre bolagen erbjuder detta typ Aegean. Men visst, Finnair och LH-group såväl som KL/AF erbjuder ju inte detta.

jo, AF gör det.
 
Toppen