Senaste nytt

Qatar Airways börjar flyga till Los Angeles, Boston och Atlanta 2016

Qatar Airways satsar hårdare på USA med tre nya destinationer och ökar kapaciteten till New York JFK. Emirates flyger just nu till nio destinationer och Etihad till sex.

Från 1:a Januari 2016 flyger Qatar till Los Angeles med Ultra Long Haul Boeing 777-200LR: flighten är 16:25 lång (!).

Qatar börjar flyga Airbus A350 på den andra dagliga avgången till JFK från 1:a Mars 2016. Samma dag börjar dom även flyga till Boston med en Airbus A350-900.

Från 1:a Juli 2016 kan du boka flighter till Atlanta på Boeing 777.

Mer information här:
Qatar Airways announces three new U.S destinations | Miles Down Under
 

Voyageur

Medlem
Herregud 16,25h lång flight! Det är nästan så att man måste boka detta på premiär turen! Månne den längsta flighten i världen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Så DOH-JFK är 16.25h medan DOH-DFW är 15.55h? Spontant känns det som om linjen till Dallas borde vara längre men det har väl att göra med att jorden är rund (finns det sådana som påstår ;) )
 
Så DOH-JFK är 16.25h medan DOH-DFW är 15.55h? Spontant känns det som om linjen till Dallas borde vara längre men det har väl att göra med att jorden är rund (finns det sådana som påstår ;) )

DOH-JFK är inte 16h utan det är DOH-LAX som är det, till JFK är det bara 13h har jag för mig
 

Dr. Miles

Expert
Den längsta flighten är med Qantas mellan Sydney och Houston på ca 17h
Flyger Qantas (eller planerar att flyga) mellan Sydney och Houston?
Det som jag vet är att de flyger mellan Sydney och Dallas (DFW) och flygtiden av ena riktning är 16:55 och andra riktning är 15:35.

För övrigt andra långa flygningar som finns är:
  • Cathay Pacific: Hong Kong-New York JFK, 16:00 west bound
  • United: Newark-Hong Kong, 16:00 west bound
  • China Airlines & EVA Air: Taipei-New York JFK, 15:55 west bound
 
Flyger Qantas (eller planerar att flyga) mellan Sydney och Houston?
Det som jag vet är att de flyger mellan Sydney och Dallas (DFW) och flygtiden av ena riktning är 16:55 och andra riktning är 15:35.

För övrigt andra långa flygningar som finns är:
  • Cathay Pacific: Hong Kong-New York JFK, 16:00 west bound
  • United: Newark-Hong Kong, 16:00 west bound
  • China Airlines & EVA Air: Taipei-New York JFK, 15:55 west bound

Sorry, det var Dallas jag menade
 
Toppen