Senaste nytt

Beslutsångest Lufthansa First Class

RickardG

Medlem
Snälla hjälp mig med min beslutsångest inför min första resa i first class!

Hemresan är jag nöjd med, från EWR till Boston och därifrån med 747-400 till Frankfurt med 6,5 timmar i FCT innan vidare färd till Stockholm.

Ditresan däremot har jag två val:
A340-600 till Philadelphia och sedan tåg till NYC. Det ger mig 3,5 timmar i FCT innan avfärd.
A380 till JFK med ingen tid alls i Frankfurt.

A380 alternativet lockar för att jag kommer mer direkt till mitt slutmål och får mer tid på plats, men jag har ju hört så mycket bra om FCT. Dessutom vet jag inte hur skillnaden i upplevelse är mellan A380 och A340 i första klass.

Hilfe!
 

palmen

Moderator
Lite svårt det där, FCT är ett "måste" enligt mig om man ska göra sin första LH F, annars går man miste om halva grejen. Har tyvärr ingen input på A340 mot A380, men jag gillar ju A380 något enormt men hade nog ändå valt A340 för att få tid i FCT.
Vet inte om du blir klokare av detta, men perosnligen skulle jag prioritera FCT före specifik flygplanstyp.

Finns lite nya bilder i denna tråd om hur det är ombord A340
Nya Lufthansa First Class i bilder | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

(någon som har koll på LH kan säkert kommentera huruvida man riskerar att få gammal kabin eller om alla dessa är utbytta nu)
 

agehall

Medlem
Utan FCT kan du lika gärna flyga business imho. A380 är visserligen lite ballt, men är du ute efter att säga att du flugit A380 eller att få den bästa F-upplevelsen?
 

flying

Medlem
Enkelt A380 till JFK da jag inte ar helt saker pa att alla 346 fran Frankfurt har Nya F. Du hinner ju dessutom med FCT/FCL pavagen hem samt en tagresa mindre!
 

Agö

Medlem

palmen

Moderator
Enkelt A380 till JFK da jag inte ar helt saker pa att alla 346 fran Frankfurt har Nya F. Du hinner ju dessutom med FCT/FCL pavagen hem samt en tagresa mindre!
På denna länk kan man titta vilken typ av LH F som är planerad på ens avgång

Lägg till www . lufthansa . com innan det nedan (vet inte varför det inte går att posta länk)
/us/en/First-Class-Product
 

oxxax

Medlem
Med tanke på att du ska spendera över 6h där på vägen hem så är det en no brainer, dvs A380. 6h är typ 2-3h för länge för SÅ jädra kul är det inte i FCT. När man har käkat och eventuellt badat så känner man sig ganska färdig med det och vill hellre komma iväg än att vänta.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Med tanke på att det inte finns någon A346 med nya F baserad i Frankfurt så är det en no-brainer. Skulle aldrig åka gamla F idag, inte värt en enda poäng enligt min mening.
 
Toppen