Senaste nytt

Uber från Heathrow - tillgänglighet på plats?

Agö

Medlem
Sitter och syr ihop sista detaljerna i en kommande svensexa i London.

Hur lätt är det att få tag på en eller flera Uber ute på Heathrow (Terminal 2)? Vi har begränsat med tid och vill ogärna vänta alltför mycket, då kanske det är bättre att ordna annan transport.
 

johannesa

Medlem
Finns alltid bra med Über ute vid Heathrow, både Über X, Exec och Lux. De har nyligen infört något som ska innebära att de möter upp med namnskylt utanför tullfiltret, de säger att man ska beställa 15 minuter innan man är ute, dvs nånstans inne vid passkontrollen men det funkar fortfarande bra att beställa och möta upp vid drop zonen vid departures. Oftast inom någon eller några minuter bara.
 

Agö

Medlem
Finns alltid bra med Über ute vid Heathrow, både Uber X och Lux. De har nyligen infört något som ska innebära att de möter upp med namnskylt utanför tullfiltret, de säger att man ska beställa 15 minuter innan man är ute, dvs nånstans inne vid passkontrollen men det funkar fortfarande bra att beställa och möta upp vid drop zonen vid departures. Oftast inom någon eller några minuter bara.
Utmärkt, precis det svar jag vill ha!
 

agehall

Medlem
Har börjat köra med Uber istället för hotell hoppan. Det har alltid kommit en bil på under 10 minuter.
 

Olsson91

Medlem
Sitter och syr ihop sista detaljerna i en kommande svensexa i London.

Hur lätt är det att få tag på en eller flera Uber ute på Heathrow (Terminal 2)? Vi har begränsat med tid och vill ogärna vänta alltför mycket, då kanske det är bättre att ordna annan transport.
Åker till London 1-2 gånger i månaden och brukar använda mig av uber. Kommer alltid inom 10 minuter.
 

bnr

Medlem
@Agö - Tar sjukt lång tid med bil jämfört med LHR Express; dock beroende på när på dygnet som du/ni landar.
Landade LHR 17:50 en torsdag, var ute ~18:15, tog Uber 18:23, framme typ Regent's Park 19:28.
Flat rate Uber LUX £82 + £4 London Heathrow T123 Pickup Fee.

Tog LHR Express när jag skulle hem igen och den var riktigt smidig.
 

Agö

Medlem
@Agö - Tar sjukt lång tid med bil jämfört med LHR Express; dock beroende på när på dygnet som du/ni landar.
Landade LHR 17:50 en torsdag, var ute ~18:15, tog Uber 18:23, framme typ Regent's Park 19:28.
Flat rate Uber LUX £82 + £4 London Heathrow T123 Pickup Fee.

Tog LHR Express när jag skulle hem igen och den var riktigt smidig.
Tack. Vi landar lördag förmiddag så det är inga problem med trafik. Från HEX är det ändå Uber som gäller i så fall eftersom vi ska till Mayfair så det tar längre tid och blir betydligt dyrare.
 
Toppen