Senaste nytt

Etihad limousine transfer i Abu Dhabi

Jacob

Medlem
Något som testat denna och vet hur det fungerar? Jag har bara testat det med Emirates i Dubai och då går man till en disk efter customs, får ett kvitto utskrivet som man sedan lämnar till någon av bilarna som väntar utanför. Är det samma koncept i Abu Dhabi?

Etihad har numera en arrivals lounge i Abu Dhabi som vore kul att titta in i, men blir lite jobbigt om det står någon med en skylt och väntar.
 

rvarttinen

Medlem
Nej, inte provat än, men när vi nu senast flög MLE - AUH så var det en familj, som tog upp en stor del av C-kabinen, de blev hämtade vid planet med flera bilar (BMW) efter ankomst till Abu Dhabi. Tror de hade någon form av VIP-behandling och blev hämtade direkt vid maskinen (bus gate!). Vidare, de checkade in före oss i kön i MLE; dvs ingen av dem själva var där utan hade någon slags agent som skötte allt åt dem.

Etihad annonserar annars att de har ett samarbete med Hala Abu Dhabi, som tycks kunna ordna det mesta i transportväg: Hala Abu Dhabi ... (mycket reklam på IFE:n för Hala ombord!)

Etihad tycks också ha en egen limousineservice: Etihad Chauffeur

Så, någon form av detta finns det väl ... också sugen på att kolla in detta nästa gång vi passerar AUH. Men föst vill jag nog fräscha upp mig i just arrivals lounge (Arrivals Lounge). När vi hade installerat oss i loungen i AUH (Etihad Premium Lounge), på väg till MLE, så passade jag på att nyttja deras barberare (SHAVE), kan rekommederas - duktiga och snabba. Pris: USD 15. Och, de tycks finnas även i ankomstloungen.

P.S. Nästa år? Då planerar vi att göra ett stopp, innan vidare färd till MLE.... just nu har vi Al Maha bokat: Al Maha l A Luxury Collection Desert Resort & Spa l Official Site
... och då behöver vi transport... med stil!
 
Last edited:

flying

Medlem
Ja, det funkar som med Emirates med den lilla skillnaden att det kan vara ganska svart att hitta till disken om du rakar komma ut i "fel" ankomst hall. Samt att du som business pasagerare hos Etihad far linknande bil som Emirates first (dvs ingen Volvo). Har dock inte fatt aran att ankomma till Abu Dhabi med Etihad first.... AN!!

Du kan ocksa precis som med Emirates valja en destination inom hela UAE.
 

Morgan

Medlem
Den som vill testa det hyffsat billigt bokar Berlin-Abu Dhabi med Avios och Air Berlin. Kostar 37 500 Avios + 425 kr enkel resa i Business. Kostade 25 000 Avios fram till i måndags tyvärr :(

Transfer ingår i Abu Dhabi:
airberlin - Flights to Berlin and Dusseldorf | airberlin.com - airberlin.com

Sen kan man åka t.ex. hit:
Abu Dhabi Resort | Official Site Qasr Al Sarab Desert Resort by Anantara
eller hit:
Sir Bani Yas Desert Island in Abu Dhabi - Welcome to your Adventure

/en som planerade men inte gjorde resan...
 

Jacob

Medlem
Tack för bra info @flying. Kommer du ihåg på rak arm vilken utgång som är "rätt" och vilken som är "fel"?

Kul med bilen! :) Ja Emirates businessclasstransfer i Dubai är ju i sig inget speciellt alls, mer än att det förstås är trevligt att få det gratis och organiserat av någon annan.
 
Toppen