Senaste nytt

När kommer kortet?

Jacob

Medlem
Jag blev uppgraderad till BA silver för några dagar sedan. Gick faktiskt från blue till bronze en dag och bronze till silver två dagar senare (det var BA segmenten det hängde på). Hann faktiskt få bronsbonusen på en flygning... :p

Hur långt tid tar det innan kortet kommer? Och kommer man in i t.ex. lounger enbart med scanning av boarding kortet? (brukar fungera bra på de flesta flygbolag nuförtiden).

Det är också lite lustigt när jag loggar in på mitt konto och tittar under "order executive club items".

Items already ordered

You have already ordered 3 membership items in the current membership year.
We regret that therefore you will be unable to order any more until the start of the next membership year.


Date Item ordered Order status
01 Mar 2012 Upgrade to Exec Silver Fulfilled
29 Feb 2012 Upgrade to Exec Silver Pending
27 Feb 2012 Upgrade To Exec Bronze Pending
11 Aug 2011 New Membership Pack for Exec Blue Dispatched
07 Aug 2011 New Membership Pack for Exec Blue Fulfilled
07 Aug 2011 New Membership Pack for Exec Blue Pending

Det är bara det att jag aldrig beställt något. Hur menar dom egentligen?
 

henrik l

Medlem
Jag har nog aldrig behövt visa mitt kort för att komma in en OW lounge. Vill minnas att dom är ganska raska med att skicka ut kortet. När jag blev förhandsuppgraderad till guld i fjol, tror jag att jag hade kort inom två veckor, max.
 

Senator

Moderator
Status står på Boarding kort. Jag fick BA att skicka hem ett brev till mig när jag skulle till USA och vidare med AA.
 

Concorde

Founding Member
Bry dig inte om "order status", den släpar nog efter lite. Idag ska du komma in på alla större BA stationer utan att behöva visa kortet så länge ditt BAEC nummer ligger i PNR. Vissa outstations kan kräva kortet dock.

Gällande leverans av ditt kort så kan det ta allt mellan någon vecka och upp till ca. en månad. BA kör s.k. batch runs, dvs man slänger i en större beställning på kort en gång i månaden. Det hänger alltså på när du nådde din nya nivå under kort cykeln.

ex. när jag fick Silver tog det 5 veckor för paketet att skickas hem.
året efter kom Gold packet med posten 6 dagar efter jag nått Gold.

Det kan vara bra att ha sitt kort sista månaden på sitt member year om man tappar status. BA ger ju en extra månad via "Card expiry date" för att ha marginal att skicka nytt kort till dom som förnyat sin status.

Som Senator skriver kan man ringa BAEC och be om att dom Faxar eller skicka via brev ett intyg på att du har status om man ska till ställen där OW status gäller men systemen är opålitliga.
Status står tydligt på ditt BP som sagt: EMER/BA/GOLD på BA eller GOLD EMERALD typ på OW partners
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag lyckades komma in i loungen i London efter en flight dit som skulle ge mig BA silver men innan poängen kommit in på kontot. Blev nej först men efter lite prat fick jag komma in.
 

Jacob

Medlem
Nu har det gått en bit över en och en halv månad sedan jag blev BA Silver och jag har fortfarande inte sett röken av något plastkort.

Dessutom anser min medlemssida (fortfarande) att jag redan har beställt tre medlemsartiklar under mitt medlemsår (jag har inte beställt något överhuvudtaget) och därmed inte är behörig att beställa något mer innan nästa medlemsår startar, vilket är till sommaren.

Inte överdrivet imponerad så här långt, det har visserligen funkat OK att komma in i lounger med bara boarding kort men det har också funnits tillfället då jag tvingats tjafsa mig in.

Ska man behöva ringa för att få ett kort eller vad?
 

doc

Medlem
Jag tror de har lite problem med korttillverkningen nu. Jag beställde nya bagagebrickor i november och fick de levererade i februari. Jag ringde och frågade i januari och fick då veta att alla kort tar längre tid nu i och med "nya Club".
 

Homer

Medlem
har en bekant som blev uppgraderad till guld med samma datum som dig, pending 29/2 resp.fulfilled 1/3
kortet kom för ca3 veckor sedan men det står fortfarande inte Dispatched
 

Concorde

Founding Member
Nu har det gått en bit över en och en halv månad sedan jag blev BA Silver och jag har fortfarande inte sett röken av något plastkort.

Dessutom anser min medlemssida (fortfarande) att jag redan har beställt tre medlemsartiklar under mitt medlemsår (jag har inte beställt något överhuvudtaget) och därmed inte är behörig att beställa något mer innan nästa medlemsår startar, vilket är till sommaren.

Inte överdrivet imponerad så här långt, det har visserligen funkat OK att komma in i lounger med bara boarding kort men det har också funnits tillfället då jag tvingats tjafsa mig in.

Ska man behöva ringa för att få ett kort eller vad?

Hur kommer det sig att du inte ska med till Farnborough? Lite anti-BA känns det som? ;)
Du har oflyt. Jag förnyade Guld 8 februari och hade mina nya taggar samt kort på posten fyra veckor senare. Antagligen har något buggat med ditt konto. Anledningen att man har en begränsning på items är inget konstigt. Men som sagt, du har oflyt så ja, du behöver ringa.
 
Toppen