Senaste nytt

SAS ändrar skatter och avgifter EFTER köp

Kandinsky

Medlem
Skulle precis boka resa HAM-ARN T/R, hittade ungdomsbiljetter för 692kr med rabatt på 200kr som jag fick genom SAS-tävling i närtid. Döm om min förvåning när jag trycker genomför betalning, fortfarande med 692kr som belopp men när biljetten kommer.... 1218kr. Förstår ingenting, dubbelkollar bokningen, allt stämmer men inget stämmer.

Från 647kr i skatter och avgifter till 1173, så den senare skatten stämmer inte alls med biljettpriset och totalsumman heller. Avbokar och testar att boka igen, får samma resultat. Naturligtvis har SAS permanentdödad voucherna på 200kr också. Jag blir så trött!

Har ni varit ute för detsamma? Vad göra? Känns som jag får mer utav att dunka mitt huvud i väggen imorgon framför att ringa kundtjänst.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hur mycket är reserverat på ditt konto/kort? Varför börja avboka och boka igen, det är väl bara ta screenshot och ha i värsta fall. Kontakta supporten och kolla vad som gått snett.
 

Jonas C

Medlem
Har 692kr reserverats från kontot så ska det nog inte vara några större konstigheter om det råkar stå något annat på bekräftelsen. Hade nog varit mer bekymrad om de skulle dra mer pengar i efterhand.
 

agehall

Medlem
Det var inte 692kr enkel väg då?

Hsh, jag skulle nog helt enkelt ha lugnat mig och kontaktat kundtjänst. Du har ju 24h fri avbokning om det visar sig att priset inte blev vad du tänkt dig, så att kasta sig på avbokningsknappen var nog dumt. Har ingen aning om hur vouchern kommer att hanteras nu. Förhoppningsvis får du tillbaka den, men det är inte alls otroligt att det är en manuell hantering involverad som gör att det tar tid.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte tillgång till SAS ungdomsbiljetter på SAS webbsida så kan jag inte kolla men Hamburg-Stockholm T/R med SAS för vanlig vuxen kostar från ca 95 EUR inkl. skatter.
För ungdom kostar samma resa från ca 110 EUR inkl. skatter enligt Kilroy Travels.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan kolla ungdomsbiljetter fast du inte har åldern inne, konstigt annars. Tänk om man bokar åt någon annan.
För mig ser det ut så här och efter log in kan jag inte kolla Ungdomspriser.
Screenshot20150428_01.png
 
D

Deleted member 4971

Guest
För mig ser det ut så här och efter log in kan jag inte kolla Ungdomspriser.
Visa bifogad bild 34412

Vad konstigt, jag måste också logga in men kommer vidare och kan kolla priser efter det. Vid bokning säger den dock stopp och där måste jag ändra till "Annan resenär" "mmm … du verkar inte ha rätt ålder för att utnyttja denna rabatt. Kontrollera att födelsedatumet är korrekt i din profil."
 

Kandinsky

Medlem
Det är 1218kr som har reserverats från mitt konto, x2. Biljetterna finns fortfarande kvar att boka för 692kr på SAS hemsida. Har suttit i telefon 20 minuter nu, de tycks omedvetna om att de haft en tävling i närtid som genererat värdebevis... Hans förklaring var att jag "nog råkat fylla i reseförsäkring" detta trots att jag tre gånger försökt berätta att det är skatterna och avgifter som ändrats, inte en reseförsäkring för 526kr.
Vi får se vad det landar i.
 
Toppen