Senaste nytt

SAS check-in på Berlin Tegel (TXL)

MarcusC

Medlem
Flög häromdagen från TXL med SK. På TXL går det inte använda LHs automater, utan man måste gå till hall D och checka in hos Acciona ( SAS handling bolag ) LUfthansas lounge personal kan inte heller lösa check in?! De kunde inte ens byta mileage program. Check in lyckades lägga in M&M trots jag gav dem mitt EBG kort....Förstår inte varför SAS skall gå sina egna vägar när Lufthansa har såpass stor närvaro på TXL (och man i övriga Tyskland ju använder LH.

Skall dock sägas TXL är en kompakt och rätt ok flygplats tycker jag (d hallen som sas använder är dock rena lågprisbyggnaden!)...men inte så lång tid kvar till BBI öppnar nu....
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Måste säga att Acciona var extremt dåliga. Terminal D är sunkig, trång och otrevlig, personalen var otrevliga, gick ej att registrera mitt A3 nummer, och OLCI funkade ej. Tackar gud att de stänger ner stället snart (får hoppas att SAS väljer LH som handling agent på BBI)
 

Jacob

Medlem
Den lilla terminalbyggnad som SAS använder (kallas den "terminal D"?) är verkligen inget att hänga i granen.

Förstår inte heller varför SAS inte använder Lufthansa som handlingbolag när de gör det på alla andra flygplatser i Tyskland.

Som Star Gold har man faktiskt en stor fördel på Tegel och det är att man kan använda Lufthansas first class incheckningsrum som ligger alldeles vid trappan upp till loungen. Det är vad jag vet det enda ställe på flygplatsen där man kan checka in bagage när som helst under dagen, annars sker ju incheckningen normalt vid gaten och öppnar inte förrän någon timme innan avgång.

IMG_3013.jpg

Men som sagt, eftersom det inte är Lufthansa som sköter incheckningen för SAS kan man varken använda incheckningsrummet eller några automater.

Förresten, någon som vet om man kommer in i loungen med endast en bokningsbekräftelse? Om nu incheckningen inte öppnat än. Ska till Berlin nästa vecka.
 

MarcusC

Medlem
Jag kom inte in i loungen , utan blev hänvisad gå till check in i D hallen från SEN loungen.....Nu var det bara en timme till avgång så det funkade ju. Dock skall det väl i och för sig funka med internet check in via SAS.SE från Berlin...så det kanske kan hjälpa dig vara incheckad och komma in i loungen. Men det är ju helt tokigt maninte kan använda Lufthansas/Star Alliance diskar tycker jag. Får som sagt hoppas SAS ändrar detta när BBI öppnar !!
 

Perra

Medlem
Jag kom inte in i loungen , utan blev hänvisad gå till check in i D hallen från SEN loungen.....Nu var det bara en timme till avgång så det funkade ju. Dock skall det väl i och för sig funka med internet check in via SAS.SE från Berlin...så det kanske kan hjälpa dig vara incheckad och komma in i loungen. Men det är ju helt tokigt maninte kan använda Lufthansas/Star Alliance diskar tycker jag. Får som sagt hoppas SAS ändrar detta när BBI öppnar !!

Om du är incheckad (via nätet) så är det inga problem och komma in
 
Jag kan bara instämma. Riktigt dåligt med Acciona på TXL. Lyckligtvis lyckades jag checka in via nätet och kom således in i loungen. Sen att Accionas internetcheckin är värdelös den också är en helt annan sak...

Bu för SAS handling på TXL.
 

MarcusC

Medlem
Internet funkade inte för mig. Hade resebyråbokning med första leg med Air Berlin...Acciona check in var mycket konfunderade...

Att SAS som en full service carrier inte integrerar med LH på TXL är ju en gåta...

I synnerhet då konkurrensen är rätt tuff till Scandinavien. AB flyger ju rätt frekvent, och deras service känns högre, i speciellt om man flyger ekonomi!.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag väcker en gammal tråd.

Jag undrar om det går att checka in online på SAS webbsida (alt på Lufthansa) när jag flyger ut från Berlin Tegel (TXL) med en SAS opererad SAS flight (SK1678 till Köpenhamn).

Enligt SAS webbsida, går det inte checka in online om man reser från Frankfurt/München/Stuttgart men det står ingenting om Berlin. Ska jag tolka det som att det går att checka in online?
http://www.sas.se/allt-om-resan/checka-in/checkin-via-internet/check-in-mojligheter/

För övrigt går det att checka in online på SAS när man flyger ut från Hamburg med SAS.

Jag tänker att ta tåg till Berlin Tegel och planerad ankomsttid till flygplatsen är ca 1 timme 5 minuter före avgång.
Om det går checka in online är jag på säkra sidan.
 
Jag väcker en gammal tråd.

Jag undrar om det går att checka in online på SAS webbsida (alt på Lufthansa) när jag flyger ut från Berlin Tegel (TXL) med en SAS opererad SAS flight (SK1678 till Köpenhamn).

Enligt SAS webbsida, går det inte checka in online om man reser från Frankfurt/München/Stuttgart men det står ingenting om Berlin. Ska jag tolka det som att det går att checka in online?
http://www.sas.se/allt-om-resan/checka-in/checkin-via-internet/check-in-mojligheter/

För övrigt går det att checka in online på SAS när man flyger ut från Hamburg med SAS.

Jag tänker att ta tåg till Berlin Tegel och planerad ankomsttid till flygplatsen är ca 1 timme 5 minuter före avgång.
Om det går checka in online är jag på säkra sidan.

Jag reste hem därifrån med SAS i söndags och checkade in genom appen!
 
Toppen