Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?


  • Total voters
    102
Jag har flugit följande A380:

Qantas First Class
Singapore Airlines Economy
Singapore Airlines Business
Singapore Airlines Suites
Thai Airways First Class

Tycker alltid det varit bra oavsett klass. Har två till A380 First class resor bokade i år och hoppas på en tredje innan jul.

Bäst var Singapore Airlines Suites - bländande service höjde intrycket rejält. Att ligga och sova i en dubbelsäng är lite lätt overkligt :D

suitebed.jpg
 
Flugit 4 flighter med A380 och har preliminärt en/två till bokningar på gång med Qatars A380. Emirates är ju enastående med duschen ombord i första klass medan Thai kändes lite halvt medioker (också första klass).

Men har än så länge inte flugit planet i varken business eller ekonomi, alltså enbart First..

Första gången ombord satt ja och kolla ut genom fönstret och fråga mig själv: Hur i H*lvete ska denna maskin lyfta?
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Jag har flugit med Emirates A380 vid totalt 5 tillfällen varav en gång i affärsklass. Det som jag uppskattar mest med planet är att det "rymligt" med stora fönster och att ljudnivån är låg.

Något som slagit mig är att planet upplevs "långsamt" vid start - att det accelererar långsamt för att sedan majestätiskt lyfta mot skyn. En annorlunda känsla mot andra flygplan, men sedan är ju A380 oslagbart störst också.

Är ett stort fan av planet.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Flygit med Air France i affärsklass de gånger jag flugit med A380; Montréal, New York och Washington. Tyst och i det närmaste fri från vibrationer. Det är min favoritmaskin, ska bli intressant att se hur t.ex. A350 står sig.
 
Last edited:

mtlmr

Medlem
Jag har flugit en enda leg med A380 - Air France i Business.

Planet är fantastiskt. Så tyst, jämnt, behagligt. Jag vill ha det i en av extremerna. Rolig flygning, eller ultimat komfort. A380 fixar det ena av de två galant.
 

Jacob

Medlem
Sex verkar det ha blivit. Air France, British Airways, Emirates, Korean Air, Qatar Airways, Singapore Airlines.

Hade bokning på Asiana också men tvingades ställa in denna. Sen har jag ju också testat lite A380-stolar på marken.
 
Toppen