Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Siljevm

Medlem
Off topic: verkar som att många av de klagomål kommer av brister i information och upplärning av cc och annan personal.
Jag jobbar, bland annat i Göteborgs största bolag, aka staden Göteborg. Och vi ska läsa våran mejl varje dag, just för att få information från närmaste chef, HR, Staden. Borde ju kunde sättas i system hos SAS också.

On topic: fick erbjudan om att vinna bonuspoäng (reklamutskick), öppnar mejlet ock den innehåller ingen konkurrens, men erbjudan om att använda mina poäng. Med saldo från en mnd tillbaks, alltså hälften av mina poäng! Känns som missad tillfälle och förlegat utskick! Två minter senare fick jag samma utskick, men rätt överskrift.
 

MrMadsen

Medlem
Är det här man bölar av sig om sina i-landsprobelm eller? OK, Here we go. :)

Första resa som EBG, en Amex 2-4-1, väljer sittplatser CPH > NRT och NRT > CPH, all good. All good.
Loggar in nu 22 timmar innan för att se om någon bättre plats har blivit ledig för mig och frun, ser då att vi blivit ombokade till mitt-säten och mitt i mittsäten. Tack SAS.
Ringer dygnet-runt-supporten. Dom säger att jag inte var EBG enligt deras system (hur kunde jag då boka plats gratis i förväg?), men "let me talk to my manager, please hold". Trixar om oss till skitplatser längst bak i planet, ber om ursäkt, and that's it.
Retar mig som fan att dom f*ckar våra platser och sen inte kan fixa det. Visst, i-landsproblem, men jag har kämpat och investerat massa pengar och tid på att få EBG, för att sen bara få samma halvdana icke-ansvarstagande-service som jag fick som EBB/EBS.

... och jag som älskar SAS :'(.

Hur formulerar jag mitt mail till deras klaga-service?
 
Supporten från sin bästa sida idag, ville boka en TRavel pass biljett på min vanliga linje imorn, som vanligt. Men Senaste veckan har flighten endast haft 6-10 säten plus. Just imorgon är det 6 verkar det som, för det finns inga lediga att boka. Jag ringer och då klockan är efter 19 hamnar jag i tjotahejti. Förklarar läget att det verkar slut på Plus stolar men att det bör finnas Economy ledigt som vanligt. Frågar om de kan skjuta in fler plus stolar alternativt kan boka in mig på en Go plats...5 min på hold senare får jag veta att nepp, går inte. Kan inte skapa fler plus säten och mitt travelpass tillåter inte bokning i go...

Vafan gör jag nu? Antagligen får jag bränna poäng för en award istället
 
Toppen