Senaste nytt

Varför skall det vara så svårt att få till denna flygning?

Bamsefar

Medlem
Så jag drömmer om Hawaii i Oktober, och ja det finns en flight mellan Chicago O'hare (ORD) och Maui (OGG) på lördagar som gör resandet snabbare och trevligare. Det är en United flight, UA202, och går alltså bara lördagar (såvitt jag vet). Men jag verkar inte komma åt den via något bokningssystem, utan måste göra någon form av multibokning? Varför? Jo antagligen för att den flighten går före det att matchande flight går från Stockholm (ARN) - dvs Flighten från Stockholm landar först EFTER det att Maui flighten startat. Det blir alltså en automagisk stop-over om man så vill. Men när jag försöker hitta denna flight med business biljetter så är det OMÖJLIGT - men i economy går det med lite trixande. Visst sätena kan vara slut - men om man då bryter upp allt som en tor. ARN-ORG, och en tor. ORD-OGG med motsvarande datum, så visst dyker den upp då - men priset är dubbelt mot vad det bör vara... Så någonstans gör jag uppenbarligen helt fel?

Det jag försöker göra är något i stil med:

fredag 9 okt
SAS Scandinavian Airlines 945
Avgår 15.10 Stockholm , Sverige Arlanda airport (ARN)
Anländer17.25 Chicago, Illinois , USA O'Hare Airport (ORD)
6 853 km 9h 15min

lördag 10 okt
United Airlines 202
Avgår 09.30 Chicago, Illinois , USA O'Hare Airport (ORD)
Anländer14.18 Maui Island, Hawaii , USA Kahului Airport (OGG)
6 738 km 8h 48min

lördag 24 okt
United Airlines 348
Avgår 17.10 Maui Island, Hawaii , USA Kahului Airport (OGG)
Anländer05.00 Chicago, Illinois , USA O'Hare Airport (ORD)
6 738 km 7h 50min

måndag 26 okt
SAS Scandinavian Airlines 946
Avgår 19.45 Chicago, Illinois , USA O'Hare Airport (ORD)
Anländer11.10 Stockholm , Sverige Arlanda airport (ARN)
6 853 km 8h 25min

Jag tycker inte att detta är något speciellt - observera att jag lagt in en stop-over på vägen hem också - eftersom det lätt blir dubbla nattflighter... Men jag kan inte få till det på något vettigt sätt själv? Någon som har något tips? Försöker ju bara hitta ett bra pris.......
 
Last edited:
En mulig forklaring kan være at der ikke findes en fare som tillader ruten ARN-ORD-OGG. Jeg kunne ikke lige finde en som tillod ORD-OGG.
 

mtlmr

Medlem
Tillåter business-faren att kombinera med SK? Eller försöker du boka separata itiniaries ARN-ORD-ARN och ORD-OGG-ORD?
 

Senator

Moderator
@Bamsefar ... tack för senast..

vad jag kan se är att SAS har ett pris ARN-OGG:
Z1SEBIZ 26 880 SEK utan skatter och avgifter. Av någon anledning är inte ARN-ORD-OGG en godkänd routing vad jag kan se... Däremot ARN-EWR-ORD-OGG verkar ok..

Tyvärr hittar jag inga priser med United där SK code share ingår, men jag har inte letat så noggrant.. Däremot skulle du kunna åka ARN-EWR-HNL med United. Dock blir det en övernattning på utresan på Newark, och en resa med Hawaiian mellan HNL-OGG.
 

Bamsefar

Medlem
@Senator ... Tackar själv - helt klart kul att få ett riktigt ansikte till en signatur :)

Och tackar för tipset, skall kolla vidare, udda att man inte ibland får som man vill ;-) Jag känner till EWR-HNL flighten, och skulle jag till HNL vore den given, men nu är det Maui som gäller och jag försöker (som vanligt) minimera flygtiden till det yttersta.... Antagligen fel, men hellre 2*8.5h och en stopover än 32h och flera hopp (via LAX normalt sett)... Det blir liknande "restid" men det första alternativet är MYCKET skönare...!

@mtlmr Ja, jag har provat med två separata bokningar, det går självklart men priset drog iväg något grymt.

Rent generellt verkar jag göra någon form av fel här, eller så får man inte göra det jag vill.
 

Bamsefar

Medlem
@Christian R - Bra tanke, tänkte inte på det faktiskt - dags att utöka lite. Dock ligger en sådan lösning lite på fel sida om mina optimeringar... Men man skall vara öppen för andra tankar, förr eller senare kommer man fram ;-) till lösningen alltså.
 

Senator

Moderator
@Christian R - Bra tanke, tänkte inte på det faktiskt - dags att utöka lite. Dock ligger en sådan lösning lite på fel sida om mina optimeringar... Men man skall vara öppen för andra tankar, förr eller senare kommer man fram ;-) till lösningen alltså.

Med din budget :) Lufthansa First till SFO via FRA och United till OGG. Går det samma dag?
 

AABack2ARN

Medlem
Har du sökt på ITA Matrix?

Får upp de flighter du vill ha på datumen enligt ovan för 8165 i ekonomi (SK fare L) och 30145 i Business/First (Z1SEBIZ)

Så att det går att boka flighterna tror jag, nu är bara frågan var.
 
Toppen