Senaste nytt

Gamla regler under övergångsperiod - hurra för mig!!!

Johannes

Medlem
Hej!

Goda nyheter för mig, frågade detta i ett e-post idag:

Fråga: Jag har precis blivit EBS och jag hade räknat på att blir EBG
genom 40 segment innan slutet av juli som är mitt årsavslut, de nya
reglerna har börjar gälla 4/5 har jag bara tills detta datum på mig
att kvalificera mig genom 40 segment eller går brytpunkten i slutet av
maj eller har jag hela mitt "år" på mig? Det skulle uppskattas med
snabbt svar så att jag om nödvändigt måste ändra mitt resmönster.

Svar:

Vad som kommer att gälla i en övergångsperiod är att medlemmar som
uppnår 40 kvalificerade
flygningar inom sin innevarande kvalificeringsperiod under maj, juni och
juli kommer att uppgraderas till Guld.

Strålande nyheter!
 

Tjaeng

Medlem
Undrar om det gäller åt andra hållet också, dvs att medlemmar i sin nuvarande kvalificeringsperiod måste ha 70K baspoäng för att bli EBG under maj, juni och juli istället för 50K från 4:e maj...
 

Johannes

Medlem
Ja det tar jag som självklart nya regler är nya regler, får du 50k poäng 5 Maj så borde du bli EBG, något annat vore skandal. Dock är det snällt att de låter oss ha en övergångsperiod. Känns som de hellre kommer fria än fälla i början av de nya reglerna....
 
Detta borde gälla ALLA inte bara de med kvalperiod som slutar i juli. Jag har 23 kvalificerade flygningar nu men min period går ut sista oktober. Jag skulle vilja nå EBG vid 40, och inte 50 flygningar.
 

bnccnb

Medlem
Själv så går min period ut 31/4 och är EBG med nya reglerna (på poäng) men inte med de gamla som gäller nuvarande period... hoppas jag kan övertala dom :)
 

johanmm

Medlem
Det verkar gälla alla. Jag har 37 flyg med SK nu under mitt kvalificeringsår (januari-december), och http://www.sas.se/ säger att jag har 3 kvar till guld. Jag kan tänka mig att de kör med dubbla regelverk under maj, juni och juli och tillämpar det mest generösa. Hade det varit 50 så fick det väl vänta till slutet av månaden, så inget större problem.
 

Appfly

Medlem
Japp, jag är guld nu på 40 segment efter Maj, fått nytt Diners kort å allt.

Strålande nyheter! Jag har kvalificering till aug och kommer passera 40 segemnt men 50 hade blivit tufft. På mina Eurobonussidor finns det ingen info om hur många flygningar jag har kvar för att kvalificera mig? Fanns innan jag blev EBG, men kanske inte visas när man väl är EBG? Någon som vet säkert?
 

bnccnb

Medlem
Appfly: Det visas även när du är EBG, annars är det ju svårt att veta om du har lyckas återkvalificera dig. :)
 
Toppen