Senaste nytt

Via SAS Eurobonus sin sida, ej allt ger poäng...

Siljevm

Medlem
Möjlig detta är något många/alla vet. men fick detta svar då jag undrade vart poäng för hotell i Tokyo blev av.

"
De hotellkedjor som vårt EuroBonus program har avtal med just nu när det gäller intjäning av poeng är de som finns på denna sida:




https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/hotell/

Det er alltså inte alla hotell som vi erbjuder via vår länk till att boka hotell som också er medlem i EuroBonus.
Finner du ikke hotelkedjan så är den alltså ikke med i EuroBonus."
(quote från mejl)

Jag hittade ett hotell, som inloggat på eurobonus, via "mina sidor", "boka hotell". Så givetvis trodde jag det gav poäng. Vilket det inte gör. Så man får snyggt dubbelkolla!

Om detta kan vara samma med "boka hyrbil" på "mina sidor" vet jag inte. Men alla hotell ger alltså inte poäng. Även om de samarbetar med sas. (stod på hotell bokningen)
 

swadabe

Medlem
Det står väl också att man inte får några poäng om man bokar via tredjepartssiter, och att boka via sas.se räknas som det, likaså via hotels.com osv. För att få poäng behöver man boka direkt via hotellgruppens site.
 

Siljevm

Medlem
Så om jag bokar Scandic via booking.com, får man ej poäng? Även om jag drar kortet på hotellet? Må måste boka på hotellets egen bokning, ej sås....?
 

agehall

Medlem
Fast nu ska vi skilja på situationen där man vill få EB-poäng från ett hotell och den då man vill ha poäng till hotellets egna program.

Om man vill ha EB-poäng uppfattar jag det som att det är helt OK att boka via SAS hemsida, förutsatt att det är ett hotell som är EB-partner.

Vill man däremot ha hotellpoäng i hotellets egna program så ska man nog akta sig noga för alla former av tredjepartssiter.
 

miramax

Medlem
Mhm, riktigt dåligt. "Tjäna poäng med våra partners, boka här!" ... "oh btw du får inga poäng om du bokar via oss".

Jag är nyfiken på var på sas.se det står sådär?

Om jag går på Eurobonus och tjäna poäng och sedan väljer ex best western så står det såhär:

"Earn points
You earn 600 Extra points per night and all rate programs qualify for earning points, except on following rates; conference, hotel special packages, groups, free night awards/vouchers, staff/crew, Unit Travel Card, tours & travel agent discount and stays that are booked via third party websites. Make your reservations here...

Note! Hotel reservations made though SAS website is considered as Third party website. In order to earn EuroBonus Extra points, click on the link above."

Så ganska tydligt tycker jag men kanske är otydligt någon annanstans på sidan.
 
Toppen