Senaste nytt

New York och Shanghai från Landvetter, om Göteborgarna själva får välja

Jacob

Medlem
Artikel i Metro idag. New York, Shanghai eller Moskva står högst på listan bland önskade direktlinjer från Landvetter och Swedavia är fast beslutna att få åtminstone New York-linjen på plats inom 1-3 år. Vi får se hur det går.

Några andra linjer som ni på västkusten skulle vilja se från Landvetter?

Landvetter vill flyga till Shanghai och New York
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom Göteborg har många cargo frakt, kan något av flygbolag inte köra någon Boeing B747-combi?
Max 50 stolar så att räcker med en kabinpersonal. (var det inte så?)
 

cbroxe

Medlem
Varför inte FLL?

Många som kryssar från den flygplatsen, och den ligger nära MIA. (Men borde kanske ha billigare landingsavgifter än MIA). Dessutom finns det mycket billiga biljetter från FLL till västindien, mexiko och inte minst övriga USA.
FLL ett par gånger i veckan tror jag skulle funka mycket bra, åtminstånde under vissa delar av året. Dessutom får GOT mycket pax från OSL området, speciellt på charter.
 

kristerj

Medlem
Varför inte FLL?

Många som kryssar från den flygplatsen, och den ligger nära MIA. (Men borde kanske ha billigare landingsavgifter än MIA). Dessutom finns det mycket billiga biljetter från FLL till västindien, mexiko och inte minst övriga USA.
FLL ett par gånger i veckan tror jag skulle funka mycket bra, åtminstånde under vissa delar av året. Dessutom får GOT mycket pax från OSL området, speciellt på charter.

Hade glädjen att flyga direkt till FLL från GOT med Tower Air, en sliten 747:a i slutet av 80-talet. Har för mig att det var en eller par avgångar i veckan. Planet fortsatte (eller kom från Oslo), så underlaget för linjen blev lite bättre. Tror dock att var charter även om det fanns en businessavdelning ombord för de som inte åkte på charterbiljett.
 
Toppen