Senaste nytt

Prisvärt o-sunkingt hotell på Manhattan?

Kansai

Medlem
Jag söker efter ett fräscht men prisvärt hotell på Manhattan. Behöver verkligen inte vara lyxigt, men vill inte ha sunk-amerikanskt... Förstår att den ekvationen kanske inte alltid går ihop. Är främst enkelrum jag är i behov av, men vad jag har sett är det väldigt ovanligt (nästan bara pod39 och pod51 som erbjuder det)?

Snabba sökningar visar att jag lär bli tvungen att betala ca 250-300 usd/natten, vilket känns lite högt tycker jag.

Vart skulle ni råda en ganska ny BC-medlem att bo?
 

agehall

Medlem
200-300 USD är inte ovanligt för ett hotell på Manhattan. Du skriver inte när du letar hotell, så det är helt omöjligt att hjälpa dig - priserna varierar rätt rejält över tiden.
 

agehall

Medlem
Ett billigt och bra alternativ är att du går med i Motormännen. Då finns Hampton Inn & Suites Newark-Harrison-Riverwalk för $141/natt + skatt. De kör shuttle till NJ Penn Station och därifrån går det fort att ta sig in till Manhattan.
 

Jonas C

Medlem
Skulle nog ändå säga att AirBnB är det mest prisvärda. Ganska lätt att hitta ett bra ställe för under 500kr per natt. Använde mig själv av det i somras och var mycket nöjd. Hyrde ett gästrum av en snbbe i Battery Park City för 250kr per natt, men hade i princip tillgång till hela lägenheten då han jobbade större delen av dygnet. Perfekt läge dessutom, precis i närheten av Wall Street.
 

jsn

Medlem
NYMA håller nog ungefär den standard du efterfrågar, men är slutsålda första natten, sedan verkar de ligga på $160/natt om jag såg rätt.
 
Toppen