Senaste nytt

Regeringsplanet flyger Arlanda-Bromma

agehall

Medlem
Jomentjena. Jag har inget emot att vi har (och använder) ett plan för våra folkvalda företrädare, men det där är ju idioti. Att flyga 4 mil med ett sådant där plan är inte billigt och troligen inte tidseffektivt heller.

Undrar hur de tänkte..?
 

mtlmr

Medlem
Undrar hur de tänkte..?

Inte alls tror jag. Rent spontant känns det rimligt om kommunikationen brister.

Den står stationerad på Bromma, så vissa vill bli hämtade där. De som bor närmre Arlanda kollar upp om den går därifrån, och tar den därifrån i så fall.

Istället för att beställaren/koordinatorn säger "Den står på Arlanda - alla åker dit" så låter den alla ta planet från varhelst de vill - och vi har mellanlandningar som följd.

Jag HOPPAS verkligen inte det framkommer att de har KRÄVT att få hämtas på Bromma, trots att planet står på Arlanda. Mer hål i huvudet än så finns knappast.
 

Bryant

Medlem
Jomentjena. Jag har inget emot att vi har (och använder) ett plan för våra folkvalda företrädare, men det där är ju idioti. Att flyga 4 mil med ett sådant där plan är inte billigt och troligen inte tidseffektivt heller.

Undrar hur de tänkte..?

Fast det är en kul flygning ;).
 

nilsson

Medlem
Min gissning är att politikerna ifråga inte hade någon aning om att planet stod på Arlanda, utan att någon sekreterare bara talade om för dem att infinna sig på Bromma för avfärd.
 

Glenn E

Medlem
Toppen