Senaste nytt

Vätskeförbudet på flygplanen på väg bort

Dr. Miles

Expert
Äntligen!
Ändringen är säkert tack vare/pga många EU parliamentariker fastant vid säkehetskontrollen och fick överge sina medhavda taxfree flaskor. :p
 

TreD

Medlem
Här är en praktisk sak på temat med vätskor. Jag har en sådan flaska med på längre resor. Den blir helt platt (mjuk PET), frånsett den 'Amerikanska' stängbara kapsylen. Den väger nästan ingenting och tar mycket lite plats. Den rymmer nästan en halv liter av ditt favoritgift. Den kan maskindiskas. Den har en kabinhake om man vill hänga den utanpå en ryggsäck till exempel. Kostar 35 SEK på Designtorget under begreppet 'Drickflaska' - (på nysvenska?).

Dryckesflaska.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Tack för tipset, TreD!
Men tidegare hade jag problem vid säkerhetskontroll när själva flaskan var större än 100 ml eller kande rymma över 100 ml.
Alltså om du köper t ex en 200 ml appelsinjuice i transparent flaska och du har druckit över hälften, kan du ändå inte ta med appelsinjuicen för flaskan är över 100 ml...
 

TreD

Medlem
Poängen med denna är att jag fyller den efter att ha passerat 'terroragenterna' - med det jag måtte önska av innehåll...
 
Last edited:
Toppen