Senaste nytt

Bangkok i 2 dagar förslag på saker att se/göra?

Dr. Miles

Expert
Andra trådar som kan var intressant att läsa:
http://www.businessclass.se/forum/threads/vad-ska-man-göra-i-bangkok.16144/
http://www.businessclass.se/forum/threads/söndagsbrunch-bangkok.10592/
http://www.businessclass.se/forum/threads/det-bästa-med-bangkok-och-hong-kong.11631/
Nu har du bara en kväll vad jag förstod men annars är ett biobesök att rekommendera, gå på Siam Paragon Enigma. De har VIP med lounge, fördrink och lite massage innan det är dags att se på film i en salong som borde rymma minst 400 stolar men tar ca 40 i gigantiska recliners komplett med drinkbord och mysiga filtar. Glöm inte att stå upp när de kör nationalsången bara. Man får tom en glimt av Calle 16 o Silvia på en bild under videon.
Har man satt sig tillrätta innan så kastas det onda blickar på farangerna som inte vet bättre...
Det finns Majestätsbrott i Thailand så gäller det att uppföra sig...
 
M

Monkey_Class

Guest
När SAS flög på BKK så bodde de på Rembrandt och käkade väldigt ofta på Suda som ligger precis vid BTS Asoke på gatunivå, en helt underbar Thairestaurant som ju är Thailändsk. Inget fancy myspys (klassiska kallvita lysrör och plaststolar)men förjävla god och billig mat. Beställ bara inte en rätt för då går det åt fanders, konceptet är ett gäng rätter som man delar på. Nu har du bara en kväll vad jag förstod men annars är ett biobesök att rekommendera, gå på Siam Paragon Enigma. De har VIP med lounge, fördrink och lite massage innan det är dags att se på film i en salong som borde rymma minst 400 stolar men tar ca 40 i gigantiska recliners komplett med drinkbord och mysiga filtar. Glöm inte att stå upp när de kör nationalsången bara. Man får tom en glimt av Calle 16 o Silvia på en bild under videon.
Har man satt sig tillrätta innan så kastas det onda blickar på farangerna som inte vet bättre...

Håller helt med. Suda är toppen och billigt. En korr bara - det är inte en ren Thai utan menyn är en mix mellan Thai och kina då ägarinnan khun Suda är från sydkina.
Det går tyvärr lite utför nu då sonen tar över mer och mer. Rest är inte vad den var 1990 när jag var där första gången.
Mittemot finns Bangkoks mest prisvärda massageställe. Riktigt riktigt duktiga tjejjer och väldigt billigt. Så först Suda för god "bukfylla" som sköljs ned med 3 stora Chang sedan massage. En helkväll för under THB 1000
 

Henrik_B

Medlem
Bumpar Linas tråd. Finns det något bra ställe i Bangkok som serverar Kobebiff? Kommer att spendera rätt lång tid där så jag behöver bra tips, inte bara Thaimat utan Asiatiskt generellt.
 

Per N

Medlem
Restaurang Nami som ligger i källarplan på JW Marriot, Sukhumvit soi 2 tror jag hade Kobe då vi var där senast.
 

Henrik_B

Medlem
Då går vi dit! Gjorde en snabb Google på Nami och det var precis vad jag letade efter! Teppanyaki steakhouse också, precis vår stil, stort tack!
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar Linas tråd. Finns det något bra ställe i Bangkok som serverar Kobebiff? Kommer att spendera rätt lång tid där så jag behöver bra tips, inte bara Thaimat utan Asiatiskt generellt.
Inte billigt (i och för sig Kobebiff är inte billigt från början) men hos Neil's Tavern.
De har två ställe och i Asoke är nog enklaste att ta sig dit.

Welcome To Neil's Tavern

Neil's Tavern, Asoke
21, 24 Sukhumvit 33 Alley, Khlong Tan Nuea, Watthana
Bangkok 10110, Thailand


---

Sushicyu Carnival Yakiniku i Thong Lor serverar Kobebiff men de är inte steakhouse utan koreansk BBQ (som drivs av en japan).

Sushicyu Carnival Yakiniku
2, EI8HT Thonglor Building,
88/36 Sukhumvit 55(Thong lor), Klongton Nua
Bangkok 10110, Thailand
 

Henrik_B

Medlem
Tack! Ska kolla in dessa också. Koreanskt är gott. Gillar när Kobebiffen är strimlad. Fick det på en krog i Vietnam under en vistelse för en tid sedan. Gick dit nästan varje dag och beställde den!
 
Tack! Ska kolla in dessa också. Koreanskt är gott. Gillar när Kobebiffen är strimlad. Fick det på en krog i Vietnam under en vistelse för en tid sedan. Gick dit nästan varje dag och beställde den!
Oj, var det verkligen Kobebiff då? En sådan kostar ju runt 1000 sek för runt 250 gram. Jag älskar mat men där hade nog min gräns gått. Att äta samma rätt för 1000 varje dag.
 
Oj, var det verkligen Kobebiff då? En sådan kostar ju runt 1000 sek för runt 250 gram. Jag älskar mat men där hade nog min gräns gått. Att äta samma rätt för 1000 varje dag.

Senast jag såg priset på Kobekött, iof ska vi nu skilja på Wagyu och Kobekött då Kobekött endast får kallas de om det är ifrån Kobe regionen, liknande koncept som Champagne.

Bistro Bon i Stockholm har Wagyu Entrecote +7 (marmoreringsgraden) för 425 kr, ca 300 gram vilket jag tycker är oslagbart.

Ica medborgarplatsen sålde häromveckan Kobebiff +6-7 för 1290kr kilot.

De kan va Kobekött men lägre marmoreringsgrad som @Henrik_B pratar om.
 
Toppen