Senaste nytt

Bäst hotell i Stockholm för romantiskt 30-årsfirande

A380*G

Medlem
Tjejen fyller 30 år i vår och pga att vår livssituation ser ut som den gör för tillfället så får vi fira den lite annorlunda. Hur som helst, jag hade tänkt överraska med att boka ett par nätter på ett fint hotell i centrala Stockholm. Finns några hotell som erbjuder både privat jacuzzi och bastu och det ena med det andra. Men vad är ert bästa tips? Priset är inte det viktigaste, huvudsaken är att hela vistelsen blir toklyckad! :)

Det som kommer upp direkt är Grand Hotell, Sheraton, Radisson Blu Strand, First Reisen... men det finns massa andra bra hotell också, så snälla hjälp mig! :p
 

A380*G

Medlem
Tack! Är det någon som testat både First Reisen Deluxerum med jacuzzi/bastu och Sviten på Royal Viking? Det är ca dubbla priset på Royal Viking... vilket i mina termer är 1/3-del av en discounted C-biljett till Asien! ;)
 

ErikOM

Medlem
Jag tillbringade nyligen en helg på Grand med min fru och deras spa (som ingår i rumspriset) är HELT fantastiskt! De har nyligen renoverat det för c:a 50 miljoner och det märks. Standardrummen är bra (inget speciellt) men spaet, frukosten och miljön vägde upp detta med råge. Om ni inte vill bo där men ändå besöka spaet så kostar det 800:- i entre.
 

TreD

Medlem
Det låter på dina önskemål som att Lydmar är hotellet för er om ni nu vill bo i centrum,. Exempelvis Royal Viking är ju inte det minsta romantiskt, med sin banala blandning av svenska teaterbesökare och norska weekend-shoppare.
 

Marcus01

Medlem
Jag håller med ARN-MIA om Nobis, bra hotell, bra läge. Det som kan döda romatiken är ju en frukost på något av "storhotellen" där det sitter 300 personer i frukostmatsalen när man kommer ner, hög ljudnivå, mat i massor förvisso trevlig men nästan osmakligt på de större hotelln. Nobis gillar jag, lagom stort, mysigt... Men visst, Grand är ju aldrig fel, spa-delen är ju heeeelt galen, är din tjej inne på sånt så är ju valet enkelt, du kommer ju vara kung om du plocka in henne där!
 
Toppen