Senaste nytt

SÖKER: Eurobonus 2-4-1 till USA. Ok med mellanlandning och stopover

Gnugnaf

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa - Helst ARN men CPH kan fungera
  • Var är din destination - PBI, MCO eller MIA (Florida)
  • När vill/behöver du resa ut - Efter 27/6
  • När vill/behöver du komma hem - 1/8
  • Hur länge vill du vara borta - Minimum 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa - 2 vuxna & 2 barn, 6 och 9 år.
  • I vilken kabinklass - Economy / Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med - Star Alliance, har väldigt mycket poäng och två stycken 2-4-1 vouchers
  • Vad är din budget? (per person) 5500kr, har själv hittat med BA genom skyscanner för 6800kr
  • Vad är det viktigaste för dig - Kort restid, Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen - Absolut, kul med en övernattning någonstans.

Så, det jag söker är ju biljetter så jag kan utnyttja mina 2-4-1.
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta, vilken/vilka 2-4-1 voucher har du? SAS EuroBonus eller British Airways Executive Club?
och hut mycket poäng har du?
Det framgår inte i ditt inlägg därför jag frågar.
 

agehall

Medlem
Eftersom det är awardbiljetter vi pratar om, så är det fruktansvärt dålig valuta för pengarna att flyga economy (inkl premium economy). Satsa istället på att hitta businessbiljetter. Det lär dock vara svårt, oavsett kabinklass, att hitta 4 st biljetter. Det finns ju liksom inga garantier när vi pratar awardbiljetter.

Jag skulle leta biljetter från ARN/OSL/CPH till EWR/IAD/ORD med SAS och sedan se om det finns inrikesflyg vidare. I värsta fall så går det ju att köpa den biten separat. Tänk då bara på att ha rejäl tidsbuffer eftersom det blir två olika biljetter.
 

Gnugnaf

Medlem
Hej Agehall,
Gjorde precis så i höstas. Fungerade fint men jag var ute i mycket god tid då. Kikade på SAS hemsidan och fann mina biljetter.
Bokade sedan själv inrikes.
Nu har jag kollat på SAS hemsida och inga award biljetter alls. Kikat på united men när man ringer till Tallin så finns det inga alla vad de kan se.
 

Gnugnaf

Medlem
Enligt united så borde det alltså finnas platser på utresa den 29 juni?
 

Attachments

  • Awards.jpeg
    446,5 KB · Visningar: 128

Börling

Medlem
Det går att hitta. Har bokat 6 biljetter nyss, 2 i business 4 i ekonomi och använt 2-4-1 på dem. Ut från Göteborg via Köpenhamn och new york till Orlando den 10 och hem den 23 juni. När jag bokade sa tallin att hon tom kunde hitta 4 biljetter i C med SAS (borta nu dock) men det får bli alla tonåringarna där bak och fru Börling och undertecknad där fram. Men ge inte upp utan kolla varje dag.
 

agehall

Medlem
Sök online själv först. Det är lite bortkastad tid att ringa Tallin om det inte finns platser imho. Det finns bättre verktyg än SAS hemsida för att leta platser - läs @Dr. Miles utmärkta guide för hur man letar awardstolar.
 
Toppen