Meazza
Medlem
Jag var med om märklig sak på ett Scandic-hotell härom dagen.
Jag åt en sen middag på hotellet och noterade en skylt om 20% rabatt på maten för Scandic Friends-medlemmar. Efter avslutad middag så tog jag notan på rummet och tackade för mig.
När jag sen checkar ut dagen efter, och ska betala notan, så har jag inte fått denna rabatt. Jag påpekar då detta varpå följande diskussion utspelar sig mellan receptionisten (R) och mig (M):
(R) Visade du ditt Scandic Friends-kort i restaurangen?
(M) Nej. Jag tog ju notan på rummet och ska betala den nu.
(R) Men du måste visa ditt kort för personalen där. De har ett system och vi i receptionen har ett annat. Det kan inte jag ändra på.
(M) Okej? Det låter ju som en internt problem för eran del isåfall. Det kan väl inte vara upp till mig som gäst att hålla reda på det?
(R) Så är det alltid. Man måste visa upp sitt kort för att få rabatt.
(M) Men jag bor på ert hotell, är med i ert gästprogram och eftersom jag inte ansåg att jag behövde ta med plånboken ner i restaurangen så tog jag notan på rummet. Då menar du att jag inte ska få rabatten?
(R) Så är reglerna. Det har Scandic bestämt, det kan inte jag ändra på.
(M) Det låter helt otroligt. Borde inte restaurangpersonalen ha frågat om det då om det är så viktigt?
(R) Det kan man tycka.
Stämningen blev under samtalet ganska dålig, men lättades upp mot slutet. Det mynnade ut i att jag till slut fick ta lite färdkost från kiosken men de 20% blev jag bestämt nekad.
Tankar om detta?
Jag åt en sen middag på hotellet och noterade en skylt om 20% rabatt på maten för Scandic Friends-medlemmar. Efter avslutad middag så tog jag notan på rummet och tackade för mig.
När jag sen checkar ut dagen efter, och ska betala notan, så har jag inte fått denna rabatt. Jag påpekar då detta varpå följande diskussion utspelar sig mellan receptionisten (R) och mig (M):
(R) Visade du ditt Scandic Friends-kort i restaurangen?
(M) Nej. Jag tog ju notan på rummet och ska betala den nu.
(R) Men du måste visa ditt kort för personalen där. De har ett system och vi i receptionen har ett annat. Det kan inte jag ändra på.
(M) Okej? Det låter ju som en internt problem för eran del isåfall. Det kan väl inte vara upp till mig som gäst att hålla reda på det?
(R) Så är det alltid. Man måste visa upp sitt kort för att få rabatt.
(M) Men jag bor på ert hotell, är med i ert gästprogram och eftersom jag inte ansåg att jag behövde ta med plånboken ner i restaurangen så tog jag notan på rummet. Då menar du att jag inte ska få rabatten?
(R) Så är reglerna. Det har Scandic bestämt, det kan inte jag ändra på.
(M) Det låter helt otroligt. Borde inte restaurangpersonalen ha frågat om det då om det är så viktigt?
(R) Det kan man tycka.
Stämningen blev under samtalet ganska dålig, men lättades upp mot slutet. Det mynnade ut i att jag till slut fick ta lite färdkost från kiosken men de 20% blev jag bestämt nekad.
Tankar om detta?