Senaste nytt

Sökes: Sverige - Upplevelse (Amex 2-4-1)

Kandinsky

Medlem
Jag har lovat flickvännen en värdig resa i slutet på sommaren, min initiala tanke var att åka till USA och San Francisco. Dock verkar det vara svårt att få tag på C biljetter dit av någon outgrundlig anledning... Jag är öppen för förslag, primärt viktigast är bra väder och ett spännande land!

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm/Göteborg
  • Var är din destination? San Francisco, Kapstaden, Kap Verde, Zanzibar. Argentina generellt
  • När vill/behöver du resa ut? 20 juli, +- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? -
  • Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2st
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? I den mån det går: SAS, därefter Star Alliance.
  • Vad är din budget? (per person) Jag har 170k poäng på SAS att göra av med och en AMEX 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Business, gärna med någon strategisk layover i spännande land/stad där man kan åka ut och spendera 12h på stan.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om möjligt, ja.
  • Poäng? 170K SAS
  • Status: EBS
 

Senator

Moderator
Kapstaden och Zanzibar har du bra tillgänglighet med Ethiopian.

Finns två platser med SK till ORD och vidare med UA till SFO den 20/07 med 9t på ORD + hyfsat med platser från NYC till LON på hemresan. Du kan använda United.com att leta sträcka för sträcka..
 

flum

Medlem
Väljer du ORD/SFO kan du ju även i slutändan se om Lufthansa släpper några platser i F.
 

Nemo

Medlem
(Kanske bra tillgänglighet på Kapstaden i juli, men det kan också bero på att det är mitt i vintern när det är som kallast och regnigast.)
 

palmen

Moderator
Direkt till SFO/LAX är väldigt svårt att hitta från Europa, kräver nästan en mellanlandning i USA för att få till det i C.
Det brukar vara hyfsat bra tillgång till Toronto, Boston, New York, Seattle, Vancouver, Denver för att sedan ta en anknytning inrikes i USA i "First".

Följ Senators förslag och sök sträcka för sträcka på United så ska du nog kunna hitta något.
 
Toppen