Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Hallå BC, jag och och mina reskamrater har under hela Mars månad noterat en förändring i servicen ombord på vår linje VBY-ARN.

Den trafikeras som ni kanske vet nu av JetTime i SAS färger och kabin.
Innan Mars månad serverades alltid Kaffe/The till Go samt vid 9 av 10 flighter erbjöds ombordförsäljning.
Rätt var det var en morgon slutade man servera Kaffe/The och började istället gå runt i kabinen och erbjuda en chokladbit till GO.

Om vi bortser från den mkt förvirrande microtexten på baksidan av Cafe broschyren, den där det är högst oklart varje månad vad som erbjuds i Go resp Plus. Så kan jag inte hitta annat än den vanliga texten på varje blad att "Kaffe / The ingår alltid på Sas"

Vi har regelbunden kontakt med säljchefen på Sas om olika saker, detta efter pendlarmötet i höstas. Vi har påpekat och frågat om detta några gånger och enligt honom är detta ett mkt märkligt beteende av JetTime.

Så nu tänkte jag fråga här också.
Är det fler där ute i landet som märkt av något på sina regionala flighter?
 

Agö

Medlem
Vi har regelbunden kontakt med säljchefen på Sas om olika saker, detta efter pendlarmötet i höstas. Vi har påpekat och frågat om detta några gånger och enligt honom är detta ett mkt märkligt beteende av JetTime.

Haha, det är SAS linje och SAS ansvar. Det låter ju bisarrt att "säljchefen" på SAS inte känner till detta (men som sagt, man upphör aldrig att bli förvånad).
 
Haha, det är SAS linje och SAS ansvar. Det låter ju bisarrt att "säljchefen" på SAS inte känner till detta (men som sagt, man upphör aldrig att bli förvånad).
Han vet ingenting om nånting som sker i kabinerna. Vi har haft en långtgående diskussion om den oregelbundet serverade frukosten med honom. Vi har även diskuterat i 6 månader om den smått förvirrande selekteringen av vilken CC som anser sig ha rätt gällande om man ska servera något över huvud taget i PLUS eller inte, lite rysk roulett idag hurvida man får sig en nötpåse eller inte nämligen.

Hans enda svar varje gång är "jag tar det vidare till rätt avdelning"

edit: När jag läser mitt eget inlägg igen inser jag att det inte är en diskussion vi har haft utan vi som påpekar fel och brister och han (sas) som inte bryr sig :)
 

AntonL

Medlem
Så nu tänkte jag fråga här också.
Är det fler där ute i landet som märkt av något på sina regionala flighter?

Flyger också mycket med JetTime(SAS färger och kabin) på sträckan ARN - KLR och jag har aldrig sett att GO inte fått kaffe/the serverat.
Låter märkligt att dom inte skulle servera detta, då dom alltid säger "Och som vanligt så bjuder vi alltid på kaffe/the för er som reser i GO"
 
Flyger också mycket med JetTime(SAS färger och kabin) på sträckan ARN - KLR och jag har aldrig sett att GO inte fått kaffe/the serverat.
Låter märkligt att dom inte skulle servera detta, då dom alltid säger "Och som vanligt så bjuder vi alltid på kaffe/the för er som reser i GO"
De har faktiskt ändrat utropet också sen detta infördes. Man säger rätt och slätt "...och för er som reser i GO bjuder vi på en chokladbit".

Till saken hör att vi har tagit lite tidstudie på detta. Tiden det tar att servera kaffet i GO (när det gjordes) är likvärdig med tiden det tar att ursäktande förklara för de som frågar att man inte serverar kaffe :S Så det kan inte vara argumentet...

Vid ett tillfälle innan påsk var reguljära Pursern sjuk och en blixtinkallades. Hon flög vanligtvis charter destinationer och på större maskiner. Efter start började hon "brygga" en full kanna kaffe och en full kanna the. När den andre CC kom ned till pentryt utbröt en vild diskussion mellan de två om detta. Allt slutade med att Pursern serverade oss i Plus, 4 stycken, kaffe/the och hällde sen helt enkelt ut resterande i slasken.
 

flybob

Medlem
Hmm, flög CPH-GOT i GO med JT igår och jag tror inte att vi fick kaffe (kan ha sovit). Chokladbit distribuerades dock.
 
@Christian Sternudd, hvad får man i Plus? Det er vel ikke sådan at man får chokolade i Go og ingenting i Plus?
Det är väldigt olika beroende på vilket CC som jobbar.
Ibland är det full servering i Plus, ibland är det ingenting alls annat än Kaffe/The/Chokladbit.
Ett visst plan, en äldre ATR72-500 med lila inredning saknar dessutom vattenkokare så i den får ingen kaffe/the alls.

Men lika stor förvirring som microtexten på baksidan av broschyren är för oss som reser verkar den vara det för CC, för varje gång någon påpekar att servering uteblivit så hänvisar de till den texten
 

NotRyan

Medlem
Det är väldigt olika beroende på vilket CC som jobbar.
Ibland är det full servering i Plus, ibland är det ingenting alls annat än Kaffe/The/Chokladbit.
Ett visst plan, en äldre ATR72-500 med lila inredning saknar dessutom vattenkokare så i den får ingen kaffe/the alls.

Men lika stor förvirring som microtexten på baksidan av broschyren är för oss som reser verkar den vara det för CC, för varje gång någon påpekar att servering uteblivit så hänvisar de till den texten

Det här måste SAS styra upp, så här får det inte driva iväg... Har du rapporterat på Customer Care - SAS ?
 
Det här måste SAS styra upp, så här får det inte driva iväg... Har du rapporterat på Customer Care - SAS ?
Då vi går genom nordiska försäljningschefen så har det känts lite onödigt att dubbelrapportera genom customer care som ändå alltid bara svarar med auto reply. Men Eftersom det inte hänt något på 1+ månad så kanske det är det man får göra i slutändan.

Just trådens syfte var att höra om detta sker på fler linjer än "min"
 
Toppen