Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Foffer

Medlem
Klarna ligger ju under Nordea och de räknar det i så fall som "finansinstitut", till vilka du inte kan betala med kreditkort.

Är det någon som vet om det går att betala en SveaWebPay Faktura (samma upplägg som Klarna med via Svea Finans) med AMEX genom Betalo?
 

mha321

Medlem
Jag kan tipsa om att om en mottagare bytt namn (min brf har t.ex. butt från "BRF xyz" till "BRF xyz c/o ekonomibolaget AB") så kan eventuella existerande betalningar, som inte gått ännu, sluta fungera. Med meddelandet "något har gått fel". Jag var även tvungen att ta bort den existerande registreringen i "mina mottagare" och ersätta med det nya namnet, men när det var gjort så funkade det igen med exakt samma pg-nummer.

Så ifall en mottagare som tidigare fungerade har slutat fungera kan det alltid vara värt att prova det - det är inte helt säkert att det faktiskt är spärrat, om det inte ger specifikt det felmeddelandet.
 

Samosaguas

Medlem
Ska snart betala en faktura på runt 280K och hoppas kunna använda Betalo för detta. Har läst om andra som lyckats använda Betalo för så stora fakturor. Antar att jag måste kontakta kundtjänst först för att få ta bort eventuella spärrar? Ska använda mig av mitt Medmera-kort för Betalo-betalningen, så jag gissar att personer som gjort liknande betalningar sätter in pengar i förhand på Medmera-kontot. Någon som kan berätta om de fått liknande upplägg att funka?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Olsson91

Medlem
Har funderat lite på detta med poäng och nu tänkt ge mig in i jakten efter dom. Men har två frågor.

Är det möjligt att betala Eurocard räkningen med ett Coop med mera kort om jag nu skaffar mig ett sådant kort för sas poäng ?
Och har också sätt att man kan få max 100k i kreditgräns på kortet, men de kan hända att vissa månader överstiger jag det beloppen och kanske en bra månad även dubblar de beloppet. Går det att skjuta in extra pengar på kortet eller bara att ringa till Coop och be dem att höja gränsen ?
 
Toppen