Senaste nytt

Tur och returbiljett Stockholm-London

Sakoz

Medlem
Jag funderar på att åka till LHR idag på eftermiddagen den 11/6 på en en snabbvisit, jag noterar att SAS har s.k. "Roundtrip" biljetter som är väldigt billiga, vet någon vilken biljettkategori dessa economy biljetter hamnar i? Är det economy discounted vilket innebär reducerat med EB poäng? Går dessa roundtrip biljetter att uppgradera till B,Y eller C,D?
 

Jacob

Medlem
Vad hittar du dessa "roundtrip biljetter"?

Jag trodde SAS bara sålde enkelbiljetter inom Europa nuförtiden.
 

Jacob

Medlem
Jag hittade det föresten, på SAS hemsida. "Roundtrip special"...aldrig sett det tidigare.

Ser huvudsakligen ut att vara bokningsklass V, så då är det bara 25% poäng, dvs 300 poäng enkel väg Stockholm-London (+ 15% bonus om du har Eurobonus silver och + 25% om du har Eurobonus guld).
 

Sakoz

Medlem
Tack Jacob!

David: Dessa roundtrip biljetter brukar jag få upp på SAS hemsida vid sökning på exempelvis ARN-LHR eller ARN-AMS
 

Jacob

Medlem
Bokningsklasserna ser man numera väldigt enkelt på SAS hemsida när man valt vilka flyg man vill åka med och därefter klickar på knappen till höger som visar hur många bonuspoäng man får.
 

Jacob

Medlem
Tittar man på tillgängliga biljetter Stockholm-London med SAS som verkar stämma med detta så heter de antingen LSE2M, QSE2M eller VSE2M. Dvs bokningsklass L, Q eller V.

Lustigt nog är bokninigsklass Q billigare än bokningsklass V, det borde vara tvärtom.

Observera även detta:

RETURN FIRST SUNDAY AFTER 12:01A AFTER DEPARTURE FROM ORIGIN
RETURN AFTER 3 DAYS AFTER DEPARTURE FROM ORIGIN
 

Gnopps

Medlem
SAS började experimentera med tur & retur biljetter genom Blue1 för något år sedan ungefär. Tror HEL-BER var först ut med att de billigaste biljetterna endast fanns som t&r med krav på minimum stay (och dessutom mer restriktiva ombokningsregler). Försöket utvidgades sedan till fler linjer från Helsingfors och jag har ofta sålt samma flyg med SK-kod istället för KF-kod eftersom SK-biljetterna hade bättre regler fastän det var samma pris.

Nu verkar SAS dock ha börjat med t&r på sitt eget linjenät också. Vi får se hur det här utvecklar sig!
 
Toppen