Senaste nytt

När ställer British Airways in flygningar?

AABack2ARN

Medlem
Flög BA 003 i går, en vecka före avgång var vi 6 bokade enl. BA hemsida, vi blev 15 vid avgång, sista man bordade 5 min före avgång med lätt stirrig blick.

En vecka före avgång var det sex sittplatser reserverade tror jag du menar? Det har inget med att göra om hur många som är bokade på planet.

EDIT: Som ett exempel: En av flighterna nästa vecka har inga platser till försäljning, men 8 av 32 platser är icke förbokade. Jag tror dock man kan utgå från att planet är fullt, för BA lär knappast tjuvhålla på tomma platser ;)
 
Last edited:

Ron Santo

Medlem
Helt plötsligt blev frågeställningen i denna tråd verklighet för mig och fru Santo, vår hemresa med BA004 på tisdag är inställd! Vad är rimlig insats från BA, budet just nu är ombokning till BA114 club world, eftersom detta erbjuds online vet jag ännu inte om vi får ursprungliga tierpoäng, hur plats tillgången ser ut, får vi sitta ihop osv, tänker ta telefonkontakt i morgon, om någon har drabbats av något liknande skulle det vara trevligt att höra vad som kan förväntas.
 

Senator

Moderator
Helt plötsligt blev frågeställningen i denna tråd verklighet för mig och fru Santo, vår hemresa med BA004 på tisdag är inställd! Vad är rimlig insats från BA, budet just nu är ombokning till BA114 club world, eftersom detta erbjuds online vet jag ännu inte om vi får ursprungliga tierpoäng, hur plats tillgången ser ut, får vi sitta ihop osv, tänker ta telefonkontakt i morgon, om någon har drabbats av något liknande skulle det vara trevligt att höra vad som kan förväntas.

Jag fick First till LHR när BA0002 blev inställt i januari medan jag var på JFK
 

Ron Santo

Medlem
Antar att BA vill komma undan så smidigt och billigt som möjligt, tänker försöka grina till mig First i morgon, ursprungliga tierpoäng borde väl vara givet, har dåligt flyt med BA1-4, för ett år sedan lyckades min väska försvinna på både ut och hemresan, blev dock kompenserad för detta.
 

AABack2ARN

Medlem
Helt plötsligt blev frågeställningen i denna tråd verklighet för mig och fru Santo, vår hemresa med BA004 på tisdag är inställd! Vad är rimlig insats från BA, budet just nu är ombokning till BA114 club world, eftersom detta erbjuds online vet jag ännu inte om vi får ursprungliga tierpoäng, hur plats tillgången ser ut, får vi sitta ihop osv, tänker ta telefonkontakt i morgon, om någon har drabbats av något liknande skulle det vara trevligt att höra vad som kan förväntas.

Det verkar finnas gott om platser på BA002 i morgon (tisdag 7 april): BA002 J9 C3 D1 RC I0 med avgångstid 19:00. Kan ni inte få plats på det flyget?

BA114 är en 744 med några platser lediga på övre däck. Försök knipa dem. Ett annat alternativ kan vara att komma med på en AA-kärra då deras ny business är bättre än Club World. Men de tiderna passar inte optimalt tror jag. BA har Sleeper Service men det har inte AA så det blir nog mer (möjlightet till) sömn på BA.
 

Ron Santo

Medlem
Tack för tipsen, det blev övre däck på BA114, två platser i First blev för mycket för BA, dock skall resan krediteras enligt ursprungs bokning, vi får se om det håller hela vägen utan tjafs.
 

Ron Santo

Medlem
Efter ett långt samtal med någon slags supervisor på JFK, konstaterades följande, det finns ingen automatisk uppgradering till First när BA 1-4 ställs in, strunt detsamma, tänkte ändå äta före och sova maximalt, den gång man blir uppgraderad till First skulle jag föredra omvänd resväg.
 
Toppen