Senaste nytt

SK 567 - noll i plus

Johan Hbg

Medlem
Första gången i mitt flygliv i vart fall, helt tom plus kabin idag till Paris.
 

Attachments

  • DSC_0379.JPG
    DSC_0379.JPG
    {memory} MB · Visningar: 534

Tonton

Medlem
Hade liknande på min flight från LHR-CPH förra veckan. 11 rader var uppsatt som plus men enbart två personer satt där. Det som förvånade mig var att i princip hela GO var fullsatt. Varför flyttar de inte fram uppdelningen för att fylla planet i så fall?
 

Fredrik

Medlem
Hade liknande på min flight från LHR-CPH förra veckan. 11 rader var uppsatt som plus men enbart två personer satt där. Det som förvånade mig var att i princip hela GO var fullsatt. Varför flyttar de inte fram uppdelningen för att fylla planet i så fall?

De kan sälja fler biljetter om någon vill köpa och i så fall hade de flyttat fram skylten. Jag förutsätter att de inte ville bjuda på lediga mittsäten i onödan för folk som inte köper Plusbiljetter.
 

mha321

Medlem
Det har väl i vissa fall med viktbalansen att göra också? Beroende på hur de lagt cargo osv. 737 har väl 3 eller 4 sektioner som man inte går flytta fritt emellan utan att räkna om, eller något i den stilen.
 

AABack2ARN

Medlem
10-11 rader är med stor sannolikhet 2 st vikt/balans-sektioner på en 737a. Har för mig att den främsta sektionen är rad 1-5 och då passar det in i mönstret om den andra sektionen är till typ rad 11. Om planet är lätt lastat behöver man säkerställa att passagerare och cargo hamnar på rätt ställe i flygplanskroppen. Men det finns säkert andra här inne som kan det där i detalj ;)
 
A

Aurora

Guest
Gjett hvor mange som var med på retur flighten CDG-CPH på 1 påskedag... ;) Når vi fløy OSL-TXL på en søndag var det 3 stk i PLUS, en 737-800. Den var fullbooket på returen.
 

Göran C

Medlem
Var i januari i år med om något liknande. Flög med Air China på en nästan fem timmars nattflygning mellan Bangkok och Peking i business class på en 777. När jag hörde "boarding completed" tittade jag mig omkring och såg då att jag var den enda passageraren i hela den stora business. Luftburen gick jag innan nattning bakåt i planet bara för att kolla och kunde då konstatera att det faktiskt var riktigt bra med passagerare i övrigt.
 
Toppen