Senaste nytt

SK925 150403

Unicornone

Medlem
Hej alla glada BC-vänner, sitter i loungen på Kastrup h
Lite lätt influerad av dryckesutbudet... Påverkar mitt kom-ihåg lite... 925 skulle lämnat 1225, nytt besked 1825, vad gäller? Hur ska jag agera? Flyger tyvärr go men behöver bara 7700 points till förnyelse av Diamond...
 

Unicornone

Medlem
Får ta tag i det så fort jag kommer hem, avgången blev 7 timmar sen, ankomst likaså. De flög in en kärra från Oslo, antar att det var den som är på tur för ett besök i Zürich, varenda trycksak var ny ombord så den var nog tömd innan. Fågeln som gick sönder var en 340 vid namn Godfred.
 

AABack2ARN

Medlem
Får ta tag i det så fort jag kommer hem, avgången blev 7 timmar sen, ankomst likaså. De flög in en kärra från Oslo, antar att det var den som är på tur för ett besök i Zürich, varenda trycksak var ny ombord så den var nog tömd innan. Fågeln som gick sönder var en 340 vid namn Godfred.

Om det var Godfred (LN-RKF) som ställdes verkar den vara fixad och skall flyga till Peking ikväll. Igengäld är Gudrod (LN-RKG) krasslig nu och SK945/946 är därför på backen idag söndag. LN-RKM skall anlända Arlanda något försenad men verkar inte vara planerad för trafik idag - så med stor sannolikhet skall den ner till Zurich för omvårdnad :)

EDIT: Vid lite närmare kontroll var det LN-RKG som blev krasslig haromdagen och har ännu inte varit upp i luften sedan 1 april då den landade i Köpenhamn. Antar att det blev lite planbyten i torsdags...
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Det är säkert mycket rokader i andra bolag också men känns som det är väldigt mycket trasigt, flytt av kärror och pusslande hos SAS?
 

mha321

Medlem
Det är säkert mycket rokader i andra bolag också men känns som det är väldigt mycket trasigt, flytt av kärror och pusslande hos SAS?
Delvis är det nog helt enkelt att det blir mycket tydligare på SAS som har en liten flotta som därmed utnyttjas hårdare. Har du 100 flygplan så kan du ja 2% av dem utanför produktion och då få en reserv på vardera på två baser tex (rullande schema förstås), eller ute ur prod för service.

Om sas försöker ta 2%,eller till och med 5% ur produktion som reserv så får de börja såga isär flygplanen, och det blir nog inget bra resultat :)
 
Toppen