Senaste nytt

Asiana Första klass A380 En mycket bra produkt. Jorden runt med Lifemiles

Glenn E

Medlem
Nu har jag just kommit fram till Los Angeles.
Det gjorde jag med OZ202 från Seoul Incheon och före det OZ452 från Frankfurt.
Jag var lite orolig att det skulle vara jobbigt med en så lång resa med 2 stycken 11 timmars flyg på raken men det gick mycket bra.
Asianas sviter i A380 är det bästa säte jag haft på ett flygplan.
Skärmen på 32 tum var precis lagom men större skärm skulle vara svårt att överblicka.
Underhållningssystemet var bra och lättanvänt.
Servicen var helt fantastisk. Om man tryckte på serviceknappen tog det aldrig mer än 5 sekunder till någon var framme vid mitt säte.
Maten var mycket bra förutom varmrätten som bara var bra.
Där är ANA bättre.
Det blev iallafall en mycket angenäm flygning där 4 av 12 säten var upptagna och de bäddade sätet mittemot när det var dags att sova. En härlig känsla att kunna stänga dörren till sätet då man skulle sova.
Jämfört med deras B747 som naturligtvis inte är lika bra hårdvara skiljer sig även andra saker. Annan och bättre pjamas och att det fanns en väska man kunde ta med sig.
Lite bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 348
Last edited:

palmen

Moderator
Fan vad sugen man blir på att boka samma resa, undra om möjligheten finns kvar för detta till hösten :)
 

Glenn E

Medlem
Fan vad sugen man blir på att boka samma resa, undra om möjligheten finns kvar för detta till hösten :)
Det tror jag.
Senare under året kan man till och med få en senare anslutning i Seoul så att man kan få 6 timmar där om man kommer från Frankfurt. Jag hade bara 2,5 enligt tidtabell men var 1 timme sen från Frankfurt man jag hann duscha utan stress ändå. Att kunna ta en dusch där tror jag gör stor skillnad på hur man mår när man kommer fram.
 

palmen

Moderator
Det tror jag.
Senare under året kan man till och med få en senare anslutning i Seoul så att man kan få 6 timmar där om man kommer från Frankfurt. Jag hade bara 2,5 enligt tidtabell men var 1 timme sen från Frankfurt man jag hann duscha utan stress ändå. Att kunna ta en dusch där tror jag gör stor skillnad på hur man mår när man kommer fram.
Det är antingen ANA F från SIN som gäller eller OZ F från FRA som jag kommer sikta in mig på. Sen ska man bara hitta vettig connection, kanske flyga hem med Norwegian ;)
 

Fredrik

Medlem
Ska man göra den kombinationen ska man göra det i den andra ordningen.

Asiana F ser riktigt bra ut men det är inte direkt förvånande. Har testat på 747 och måste försöka få till 380 också.
 

jumbooze

Medlem
Hej Glenn, jag är precis som du glad över a380 F med Asiana, flög samma rutt dagen innan dock var min fra-icn bara medelmåttig om man ser till service, lax flygningen var dock nästan perfekt
 
Toppen