Senaste nytt

SAS Business Class: Stockholm-Köpenhamn-London

Jag bokade en biljett till London i sista sekunden och valde att boka en Business Class award för 30.000 poäng. Priserna för en fredagsresa några dagar innan avresa var så pass höga att det kändes ok.

Nu sitter jag i London på The Rubens Hotel och har afternoon tea. +15C och trevligt att vara här.

Resans höjdpunkter:

ARN-CPH Economy Extra
Flighten var försenad tio minuter till 10.10. När jag kommer till gaten är det enormt mycket folk och så är det förstås även ombord på vår 737-800. Jag sitter på 1A och tyvärr är den platsen ingen höjdare, väldigt trångt när A/B/C är fulla. Kändes som att sitta tre i baksätet på en taxi. Det var fullt på alla hyllor så den trevliga flygvärdinnan fick ta min väska där fram.

Det var så trångt att jag inte kunde ta av mig ytterrocken så den satt på hela vägen till Köpenhamn. Ingen kul upplevelse faktiskt.

Väl i CPH råkade jag stöta på Roger Johansson i BusinessClass.se redaktionen av en slump. Han skulle till Kuba :)

CPH-LHR Business Class
A321 med riktig Business Class. Sitter på första raden till höger - 1F är ett riktigt bra säte. Mittsätet blockat. Enormt mycket utrymme. Kändes riktigt bra.

Tyvärr kom vi inte så långt. Traktorn som puttade planet fick inte loss kroken/planet så vi satt fast. Efter tio minuter kommer en servicebil och får loss planet. Har bild :)

Bra mat (kyckling curry) och ok besättning (danskar). Min medpassagerare valde dock att inte äta något. Efter jag ätit klart tar han fram spypåsen och sätter sig i redo-ställning. Dåligt tecken :) Han gick in på toaletten och jag tror det löste sig på något sätt...

Förutom det så var det en bra flight och jag sov i 45 minuter. Lugnt och fint.
 
Hur var afternoon tea´n på The Rubens? Åt middag där för några veckor sedan när jag gick på musikal. Åker tillbaka om 2 veckor och vill prova något nytt ställe för afternoon tea...=)
Trevlig helg!
 
Hur var afternoon tea´n på The Rubens? Åt middag där för några veckor sedan när jag gick på musikal. Åker tillbaka om 2 veckor och vill prova något nytt ställe för afternoon tea...=)
Trevlig helg!

Det var bra - men jag var lite för stressad för att verkligen hinna uppskatta det fullt ut. Jag behövde lite mat i magen innan mitt möte...

Redaktionen för BusinessTraveller sitter i huset brevid ;)
 

Jacob

Medlem
Alltid lika kul när man springer på folk helt oannonserat i lounger.

Fördelen med Köpenhamn-London är att det är varm mat i business. Det är väl den där obligatoriska holdingen över nordöstra London som gör att det hinns med.

Hoppas mötet gick bra.
 

MarcusC

Medlem
Lika obligatoriskt som varm mat på SAS flyg till LHR, känns att flygen ARN-CPH är proppfulla...economy extra 3-3 är rätt trångt helt klart...ingen bekväm upplevelse direkt.
 
Toppen