Senaste nytt

Fredagstråden™

rob74

Medlem
Har njutit av solen i Göteborg ett par timmar i Scandic Rubinens takbar på Avenyn, i sällskap av några glas vitt vin och en bok!
 

Gnopps

Medlem
TJOHOO!

Tills sist är allt färdigt för nytt personligt rekord, allt biljetterat och klart. Under 9 härliga dygn kommer en kompis å jag göra ett "segment run" till USA, totalt 31 flyg!! Dels för att behålla status men främst för flygupplevelsen, allt från stora Airbus 380 till Washington och lilla Embraer 120 till Rock Springs, Wyoming. Superglad och fredagen blev precis mer toppen! :D Ekonomiklass förvisso, men ska nog trivas ändå..

Lör
HEL-CPH-AMS
Sön
AMS-SFO-LAX
Mån
LAX-PHX-MSP
Tis
MSP-MKE-ORD-MSP-FOD-MSP-CMH
Ons
CMH-HOU/IAH-AMS
Tor
AMS-BUD
Fre
BUD-CDG-IAD-ATL-LIT
Lör
LIT-MEM-DEN-SLC-RKS-SLC-SAN-LAX
Sön
LAX-ATL-CDG
Mån
CDG-CPH-HEL
Det har naturligtvis blivit en del schemaändringar i resan och jag blev bla. automatiskt ombokat på direktflyg SLC-LAX när jag från början var bokad SLC-SAN-LAX. Jag ringde och lyckades få in SLC-LAS-LAX istället för direktflyget (via SAN gick inte längre pga. ny tidtabell). Idag tog jag en titt i min pnr för att se att allt blivit korrekt gjort, hittade då denna lilla konversation mellan boknings- & biljetteringsavdelningarna: :)

CALL CENTER/07JUN/ANNA/***ATT F&SS*** PLS REISSUE ETKT
DUE TO INV SC THX**
================ATTN =======================
PLS REISSUE TKT AS PAX WANTS SEGMENTS 13,14,15 ISO
SEGMENTS 13,16 ///PAX WISHES TO TRAVEL VIA LAS VEGAS
RATHER THAN FROM
SLC DIRECT TO LAX /////MANY THNX ANNA CALLC 08 JUN

..ATTN CALL CENTER//BEFORE WE INVOL RRTE TKT PLS CLARIFY
THAT PSGR WANTS
..TO TRAVEL ON 7 FLIGHTS AS BOOKED FROM LIT TO
LAX CONNECTING VIA
SLC TWICE AND JUST TO CANCEL LAS LAX DIRECT THKS COOP
PETER TKTING 08JUN

ATTN OS..I CHECKED THIS WITH ANNA/WHAT SHE BOOKED IS
CORRECT
THE CUSTOMER WANTS TO VISIT AS MANY AIRPORTS AS POSSIBEL
ON HIS JOURNEY SO DOES NOT WANT THE MOST CONVENIENT
ROUTE.....
THX/MARIA/CALL CENTER/9JUN11​

Supportavdelningen trodde alltså inte att det verkligen var korrekt med 7 flyg på en dag...:cool:
 

Fredrik

Medlem
Märkligt...

Har varit på Helsingfors flygplats och testat Blue1 för första gången. Flygplatsen verkar lätt och behändig att transitera genom så tankarna på att kolla upp OW lite bättre fick ny fart.
 

Sakoz

Medlem
Sitter just nu på ARN i Menzis Executive Lounge och väntar på SK till CPH som avgår kl 12:20. Reser idag i B.
Kaffemaskinen krånglar här i dag, så jag har agerat barista-guide till en del resenärer som ska med BA mot LHR. :)
Och fast tracken var allt annat än snabb idag tog över 10 min att ta sig i genom.
 

yopeyo

Medlem
Sitter på Radisson i MEL och funderar på om jag ska ge mig ut i vintermörkret och regnet för att leta upp något att äta till middag eller om jag bara ska softa på rummet med roomservice ikväll. Lutar nog åt det senare känner jag när jag tittar ut.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är på IKEA Barkaby och handlar barnmöbler till den nya lägenheten.
Skall även besöka Bauhaus och Clas Ohlson.

Det blir en hel del EB poäng med Diners. :)
 
Toppen