Senaste nytt

Har SAS interline agreement med Aer Lingus?

Gnopps

Medlem
Menar du ifall man kan köpa en SAS-biljett där EI-flyg ingår? Nej, de har de inte enligt Amadeus. SAS och Aer Lingus har inget eticket-avtal med varandra. Det finns dock fortfarande möjlighet att ställa ut en biljett där båda flyg ingår om man blandar in en tredje part.
 

joemume

Medlem
De har inget Interline agreement så vitt jag vet. Däremot har BA och Aer Lingus det, men checkar du in hos SAS i GOT kan du skicka väskorna hela vägen, men måste då meddela BA/Air Lingus detta på Heathrow (incheckningsdisk eller gate) med dina bagagetaggar så att de vet att ditt bagage kommer med dig som resenär.
 

EBGGOT

Medlem
Checkar du in hos SAS i GOT kan du skicka väskorna hela vägen, men måste då meddela BA/Air Lingus detta på Heathrow (incheckningsdisk eller gate) med dina bagagetaggar så att de vet att ditt bagage kommer med dig som resenär.

Vet du någon som provat det? Gå till incheck hinns inte direkt med och EI är ju inte direkt ett servicebolag vid gaterna eller dylikt. Låter som gjort för att gå fel ...
 

joemume

Medlem
Jag har gjort det med BA, när jag anslöt från UME. Det fungerade fint att göra vid gate på ARN med BA-personal. Men annars är ju tipset att försöka köra handbagage om det går, EI brukar inte bråka så mycket kring stora carry ons.. :)
 
Toppen