Senaste nytt

United mellan Chicago och San Francisco

Joakim P N

Medlem
Ska flyga Chicago-San Francisco i juli och vill välja United för att kunna få Eurobonus-poäng. Biljetterna är dock ganska dyra, speciellt för direktflyg medan det går att komma ner något i pris om man accepterar byte i Las Vegas.

Någon som har erfarenhet av denna sträcka med United och som kan ge råd om det mest prisvärda sättet att resa? Är det värt att kosta på sig biljetter i First Class?
 

FF#1

Medlem
Dessutom så har ju intjäningen för United till EB sänkts avsevärt. Flög UA Philadelpia-Chicago i "first" här om dagen och det genererade 700 EB poäng. Byte i LAS är väl en kul grej, du hinner ju rycka i några Enarmade banditer på flygplatsen. :)
 

Joakim P N

Medlem
Ekonomi direkt: 4 900 kr pp
Ekonomi med ett byte: 2 400 kr pp

First class direkt 6 500 kr pp
First class med ett byte: 5 100 kr pp
 

fcx

Medlem
På direktflighten (4½ timme) kan det ju vara en kul grej att "uppgradera" till First, men via LAX är jag tveksam till om det är motiverat med över det dubbla priset. Så roligt är inte inrikesflyget i USA att du inte kan hitta på någonting mycket roligare på marken för 2 700 kr. Köp några flaskor riktigt bubbel exempelvis (för det serveras inte ombord).
 

FF#1

Medlem
Ta ekonomi med byte om du orkar, sen så tar du hälften av pengarna och köper bubbel för och andra halvan en biljett till nått trevligt ställe som ger mer poäng än att åka UA i First.
 

johhenrik

Medlem
Hmmm... Jag köper gärna First, men 6500kr för en biljett mellan ORD-SFO, aldrig. Är ju inte värt pengarna alls. Köp ekonomi o bränn stålarna på ett par flaskor Winston Churchill istället. :)
 

jumbooze

Medlem
Hmm, här skulle jag söka efter billigast möjligast, för First har jag flugit med United till Las och det var ingen stor upplevelse, med diffen kan du köpa eurobonuspoäng ;)
 

AABack2ARN

Medlem
På direktflighten (4½ timme) kan det ju vara en kul grej att "uppgradera" till First, men via LAX är jag tveksam till om det är motiverat med över det dubbla priset. Så roligt är inte inrikesflyget i USA att du inte kan hitta på någonting mycket roligare på marken för 2 700 kr. Köp några flaskor riktigt bubbel exempelvis (för det serveras inte ombord).

Oavsett om det är via LAX eller LAS så är sträckan ungefär lika lång

ORD-SFO = 1846 miles
ORD-LAX = 1744 miles
ORD-LAS = 1518 miles

Så om man rekommenderar uppgradering på direktflighten men inte på de övriga på grund av flygets längd så känns den rekommendationen haltande. Flygtiden i luften skiljer sig nog inte jättemycket från varandra men däremot lär United räkna in mer glapp för förseningar på LAX eller SFO kontra LAS.

Jag skulle personligen till det priserna boka billigast möjliga. Eventuellt försöka fixa en bokningsklass i ekonomi som ger mer poäng till ett rimligt pris. Kommer inte ihåg uniteds nya tabell i huvudet men kolla på sas.se
 
Toppen