Senaste nytt

Ny British Airways rea från UK

Senator

Moderator
Hejsan,

Då är det dags för en ny BA rea från London. Ypperligt att kombinera med en 2.500kr Club Europe resa till London.

Om man inte har planer över påsk finns det bra erbjudanden t.ex. en resa till NYC för £1529 eller med 3 nätter på 5* för £200 mer om man är 2 personer. BA First kostar £1000 mer på resor till USAs östkust.

Boka innan 13 mars:
The Luxury Seat Sale - British Airways

OBS! Det billigaste priset till London kräver 28 eller 30 dagars förköp. Resperiod är 1 april till 30 juni som är ganska kort.
 

henrik l

Medlem
Har dålig koll på USA, men till Asien tycker jag att priserna verkar vara ungefär samma som under rean från Skandinavien, men då ingick även resan till LHR. Men bra priser är det ju fortfarande.
 

Perra

Medlem
Efter att alltid har varit trogen *A blir det nu att testa BA och Club Europe till London 15 till 17 Juni. Hälsa på några polare samt se de förkrossade britterna när Sverige piskar England i fotbolls-em. Lämnar tjejen hemma men förutsätter att hon har full försåelse för detta.
 

Homer

Medlem
Efter att alltid har varit trogen *A blir det nu att testa BA och Club Europe till London 15 till 17 Juni. Hälsa på några polare samt se de förkrossade britterna när Sverige piskar England i fotbolls-em. Lämnar tjejen hemma men förutsätter att hon har full försåelse för detta.

Avstå från högljutt firande efteråt på någon pub, om du inte vill att
de ska visa sitt missnöje med att ge dig en rejäl omgång :)
 

Senator

Moderator
Ja, FIRST till USA var bra priser. Dock ska man till london

Ja Eric T har rätt, det är FIRST som sticker ut. Vi pratar här om ca 60% av normalt pris från Stockholm om man bokar anknytning på egen biljett. Normalt ligger JFK/EWR på ca 50.000 från Sverige. I detta fall blir det:
2.500kr ARN-LHR t/r i Club Europe
26.000kr LHR-JFK/EWR i FIRST.

Anmärkningsvärt att BA "bara" tar £499 per väg extra i FIRST. Det går även att kombinera med FIRST ut och Club World hem. Med tanke på att SAS tar 23.000kr som billigast, samt *A JV ligger på 22.000kr är detta ett bra erbjudande om man vill prova på FIRST.
 

Dr. Miles

Expert
Riskerar man något när man bokar separat anslutning från Stockholm med British Airways?

Både Stockholm-London t/r Business class biljett och London-New York t/r First class biljett tillåter End-on-End (sätta ihop två bokningar efter varanndra), så om du ringer till British Airways och boka två bokningar och be dem sätta ihop, räknar det som en bokning, då British Airways kommer att ta hand om dig ifall det blir försening eller dylikt.


British Airways Business class deal
Stockholm-London T/R
[Fare basis: IAPLON]

[Combinations]
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH BA FARES.
VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.

--

British Airways First class deal
London-New York T/R
[Fare basis: A4UKJB/]


[Combinations]
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
FARES WITHIN NORTH AMERICA. VALIDATE ALL FARE
COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO
RESTRICTIONS.
END-ON-END NOTE -
ADDONS PERMITTED
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
SEPARATELY ON THE TICKET.
NOTE -
ADDONS PERMITTED
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE FOR CARRIER BA UNITED KINGDOM IN
RULE 7901 IN TARIFF
EURDBAR - WITHIN EUROPE-DOMESTIC
FBRA2P - WITHIN AREA 2.
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH INTERNATIONAL
FARES
. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
SEPARATELY ON THE TICKET.
 

JensE

Medlem
aha! Tack för det där Aho. Hade jag ingen aning om.
Jag åkte på 2 biljetter från förra "F" rean och då tog jag det säkra före det osäkra och åkte ner kvällen före till Heathrow.
Då fick jag ut maximalt av Concorde room.
Dock på tillbakavägen hade det varit nice om jag visste om det där, så skulle jag slippa ta sista flyget hem för att vara "safe".
Var ganska trevligt på loungen hur som helst dock :)
 

Dr. Miles

Expert
aha! Tack för det där Aho. Hade jag ingen aning om.
Jag åkte på 2 biljetter från förra "F" rean och då tog jag det säkra före det osäkra och åkte ner kvällen före till Heathrow.
Då fick jag ut maximalt av Concorde room.
Dock på tillbakavägen hade det varit nice om jag visste om det där, så skulle jag slippa ta sista flyget hem för att vara "safe".
Var ganska trevligt på loungen hur som helst dock :)

Fördelen med End-on-End i detta fall är, att du slipper att betala svindyr UK APD för det räknas som transit om du byter flighter i London inom 24 timmar.
 
Toppen