Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

mtlmr

Medlem
Jag flyger lite W6. BEG är ju en supertrevlig stad tex. och för några få hundralappar tor med priosäte längst fram är det helt okej också, jmf med att betala mångdubbelt med Air Serbia.

Även Skopje och Sofia är trevliga och passar också strålande till att åka Fre-Sö (jag flyger från MMX) - för nästan inga pengar alls.

W6 är helt ok, inget att klaga på när man dessutom väger in prisbilden, NYO - WAW för typ 100 spänn T/R. Polen är ett av de få länder jag faktiskt väljer lågprisflyg till före alliansbolagen. Direktflyg och dessutom extremt billigt till huvudflygplatsen också, annars är det ju LH, LX, SK med mellanlandning som alternativ och dessutom 15-20 gånger dyrare. LOT samma prisbild som övriga i * A och DY är inte speciellt billiga heller.
 

Palazzi

Medlem
Norwegian kommer presentera direktlinjer till Las Vegas o Hawaii, från Arlanda. Under denna vecka sker presentationen..
 

Lonelyflyer

Medlem
Oh snap, det är tunga nyheter!
Vegas direkt är nog väldigt många som kan tänka sig
Drar de ARN-HNL utan stopp? Känns i längsta laget
 

Dr. Miles

Expert
Oh snap, det är tunga nyheter!
Vegas direkt är nog väldigt många som kan tänka sig
Drar de ARN-HNL utan stopp? Känns i längsta laget
Flygavståndet mellan Stockholm-Honolulu skiljer inte så mycket från mellan London-Singapore.
Det finns många andra linjer som är betydligt längre. T ex Dubai-Los Angeles, Hong Kong-New York, Sydney-Dallas osv.
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Flygavståndet mellan Stockholm-Honolulu skiljer inte så mycket från mellan London-Singapore.
Det finns många andra linjer som är betydligt längre. T ex Dubai-Los Angeles, Hong Kong New York, Sydney-Dallas osv.

Precis, ett överslag på gcmap.com bör flygtiden bli ca 13h till HNL samt styvt 10h för LAS.

En fundering då, tror ni att HNL kan bli så "hett"? Det är ändå dyrt jämfört med t.ex. Thailand och med en längre (samt förmodligen dyrare) flygning. LAS tror jag kan fungera, inte allt för lång flygning och ett populärt resmål.
 

Dr. Miles

Expert
En fundering då, tror ni att HNL kan bli så "hett"? Det är ändå dyrt jämfört med t.ex. Thailand och med en längre (samt förmodligen dyrare) flygning. LAS tror jag kan fungera, inte allt för lång flygning och ett populärt resmål.
Så vitt jag vet, det finns inget direktflyg mellan Europa och Hawaii. Det kan vara en försäljningsargument.
De behöver inte flyga varje dag. Det räcker med två avgångar per vecka (helst tre för personalrotation).
 

chazzie

Medlem
Så vitt jag vet, det finns inget direktflyg mellan Europa och Hawaii. Det kan vara en försäljningsargument.
De behöver inte flyga varje dag. Det räcker med två avgångar per vecka (helst tre för personalrotation).

Sant, det skulle kanske fungera, rimligtvis har de forskat lite i ämnet... Direktflyg verkar vara ett stort argument, personligen har jag inget emot något byte, men det är jag och det rör sig faktiskt om oftast 2 byten till Hawaii, även om ett byte är möjligt från ARN.

Det som kan bli en positiv effekt av detta är att övriga bolag förmodligen tvingast matcha i pris, vilket är trevligt för oss på andra sidan staketet :D
 
Toppen