Senaste nytt

Göteborg - Arlanda för 76 sek med Norwegian!

M.K

Medlem
Med MTR och den kraftigt ökande konkurrensen mellan våra största städer i Sverige ser jag att Norwegian nu har dumpat sina priser rejält framöver. Otroliga 76 sek totalt från Göteborg till Stockholm de flesta dagarna täcker inte ens flygplatsavgifter och skatter, vilket jag tolkar som desperation från deras sida. Detta måste väl tyda på ett uselt bokningsläge?

Spännande att se vad den nya kapaciteten innebär för flyget. Jag tror dock att SAS och Malmö Aviation klarar sig bättre då SAS säkert har betydligt fler transferpassagerare via Arlanda än Norwegian medan Malmö Aviation har tidsfördelen med Bromma. Norwegian som kör mer på pris och point to point kunder blir nog den stora förloraren.
 

M.K

Medlem
Samma sak här. Jag flyger i princip alltid med *A men med det priset väljer jag Norwegian på returen men inte till Göteborg då de tar 200:- och SAS 399:- inklusive fast track och lounge på Arlanda :)

475:- t&r plus 315 eb poäng ( 1,5kr/p) och ett loungebesök är fantastiskt och mindre än vad taxi Stockholm tar till Arlanda från stan!
 

Jonas C

Medlem
Bokade ARN-MMX för 291kr t/r med Norwegian. Tyckte faktiskt det var väldigt billigt med tanke på att SAS ville ha mer än en tusenlapp på samma datum. Klarar mig not utan inrikesloungen på Arlanda den här gången.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är FÖR billigt att flyga just nu. Visst så påverkas DY av utökad konkurrens på sträckan men också lite naggat förtroende hos kunderna efter strejken. Men detta är inte hållbart på något sätt - vare sig för bolagen, personalen eller miljön.
 

El0

Medlem
Vad i hela friden ..
Kanske man ska börja samla Cashpoints istället för Eurobonuspoäng i framtiden ... :D
 

AABack2ARN

Medlem
Fast ett så lågt pris ger ju i gengäld inte speciellt många poäng... :( Å andra sidan behövs det inte så många poäng för att betala en resa med de låga priserna :)

Det är styrkan med ett revenuebaserat program för företaget som tillhandahåller poängen. ;)
 
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen