Senaste nytt

Vi som åker till Åland 1-3 Maj 2015

gdaily

Medlem
Så, dags att ta tag i det här nu då!

Bokade och klara:
@gdaily (delar hotell med Rob74)
@rob74 (delar hotell med gdaily)
Fredrik S

Ansluter i Mariehamn:
TjudöBoy (boende på Åland)
Black81(boende på Åland) (tar ev båten ändå, får se på schemat)

Med "bokade och klara" avses att ni bokat Birkakryssningen. Med "ansluter i Mariehamn" avses ålänningar och annat löst folk som tar sig till Åland på annat sätt.

För allmän diskussion och tidigare tankar om programplanering se
Inofficiell BC-resa till Åland | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

I denna tråd kommer jag hålla bekräftade programpunkter klara, allt eftersom jag ser att folk bokar resan.

Ping till:
@Nemo @TjudöBoy @agehall @rvarttinen @xmit @David
@SvartMjolk @ChabbeT @fcx @Dr. Miles @Stefan62
@Hissen @nota bene @DeWi @Black81 @Lonelyflyer
@Fredrik Andersson @marbe166
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Förslag på hotell:

Mariehamn är litet, alla hotell jag föreslår ligger centralt och inom fem minuters gångavstånd från varandra.

Pommern: Helt nyrenoverat hotell (för en månad sedan). Här tänkte jag själv bo, främst för att jag inte bott här tidigare, måste testa något nytt. Hem | Ålandhotels

Arkipelag: Mariehamns bästa hotell (säger dock inte så mycket, och jag har inte jämfört än med Pommern). Hyggligt stora rum, kan med fördel delas rum med någon Hem | www.hotellarkipelag.ax

Savoy: Små rum, om ni bor här så boka i nyrenoverade delen. Förslag om ni vill bo ensam. Hem | Ålandhotels

Park: Inte så mycket att hänga i julgranen, men kan vara ett budgetalternativ. Här brukar företaget jag jobbar på boka in mig... Park Alandia | Viking Line
 
Last edited:

marbe166

Medlem
Pingfunktionen funkar inte, så det kan vara värt att kontakta folk på annat sätt.

Jag söker fortfarande efter hugade spekulanter till att dela taxi från Kapellskär till Arlanda på söndageftermiddagen. Alternativt om någon har något annat förslag på hur man tar sig till Arlanda med ankomst till T2 senast kl 16.
 

gdaily

Medlem
Pingfunktionen funkar inte, så det kan vara värt att kontakta folk på annat sätt.

Jag söker fortfarande efter hugade spekulanter till att dela taxi från Kapellskär till Arlanda på söndageftermiddagen. Alternativt om någon har något annat förslag på hur man tar sig till Arlanda med ankomst till T2 senast kl 16.
Det visste jag inte - jag skickar ett PM!
 

gdaily

Medlem
Pingfunktionen funkar inte, så det kan vara värt att kontakta folk på annat sätt.

Jag söker fortfarande efter hugade spekulanter till att dela taxi från Kapellskär till Arlanda på söndageftermiddagen. Alternativt om någon har något annat förslag på hur man tar sig till Arlanda med ankomst till T2 senast kl 16.
Finns ju en Vikingbåt med den hemska avgångstiden 04:30, som ankommer 10.00 i Sthlm.

Sedan finns ju Cinderella, 9:150 till Slussen 15:30, taxi till Arlanda så kan du vara där 16:30... om du är snabbt ute ur startblocken och kommer av båten snabbt.
 

Nemo

Medlem
Jag söker fortfarande efter hugade spekulanter till att dela taxi från Kapellskär till Arlanda på söndageftermiddagen. Alternativt om någon har något annat förslag på hur man tar sig till Arlanda med ankomst till T2 senast kl 16.
Vill du åka många segment tar du Eckerölinjen.
Buss Mariehamn - Eckerö kl 07.20
Båt Eckerö - Grisslehamn kl 08.30-09.15
Buss Grisslehamn - Uppsala kl 09.15-11.15
Upptåget/SL Uppsala - Arlanda kl 11.26-11.43
(alt Buss 801 Uppsala - Arlanda T2 kl 11.33-12.17)

Pris SEK 44 (buss Åland) + SEK 20 (båt+buss) + SEK 81 (tåg/buss + ev passageavgift 85). Tot 145 kr (230 kr med passageavgift). Anslutningsbussar samt båttur behöver förbokas. Det går även att förboka sjöfrukost för SEK 78,20.

Eckerö - Mariehamn | Eckerö Linjen
Tider | Eckerö Linjen
Uppsala | Eckerö Linjen
ul.se

Edit: Uppdaterat båtpris.
 
Last edited:

SvartMjolk

Medlem
Jag kan tyvärr inte följa med denna gång. Men väldigt trevligt initiativ. Hoppas det blir fler gånger i framtiden.
 
Toppen