Senaste nytt

Varför är det så svårt att uppgradera med Avios 2015?

Hur kommer det sig att det är så in i h*lvete omöjligt att uppgradera på BA med Avios? Det är ju dödsdömt varje gång....Grrr

Blir till att hoppas kunna slanta på LHR till CW!

Någon som har ett trick för hur man skall lyckas bränna Avios? Jag har 500k som jag aldrig lyckas bränna på något!
 

nissefalk

Medlem
Jag har bara en gång lyckats med en uppgradering med Avios, bokade WT+ och uppgraderade till Club, innan jag bokade ringde jag BA och frågade på vilka flighter det fanns möjlighet att uppgradera.
Har en gång också lyckats använda boka med pengar uppgradera med Avios från WT+ till Club, alla Economy flighter jag har haft med BA har aldrig gått att uppgradera, tror att det bara är dom dyra Economy som går att uppgradera med Avios.

Sist jag flög BA så fanns det en möjlighet att uppgradera med cash från LHR till HKG från Club till First för ca 7,000kr, kollade detta i loungen, men det blev ingen uppgradering till slut eftersom jag inte ville lägga dom pengarna.

För att bränna Avios, boka First, om du är flexibel med datum och destination så ring BA executive club och be dom kolla på alternativ, jag fick ihop en First förra året, in till Houston och ut från Phoenix bokade an AA reward däremellan.
 

Dr. Miles

Expert
En hel del saker har vi diskuterat i en tråd med exakt samma trådtitel. Lite bättre sökning önskas för nästa gång. ;)
Uppgradering med Avios | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Jag har lyckats att uppgradera med avios på Hong Kong->London från World Traveller Plus till Club World.
Det som jag tycker mycket dåligt med British Airways Executive Club är, att man inte får uppgradera med avios vid check in eller vid gaten.
Många andra flygbonusprogram tillåter medlemmar att uppgradera med miles/poäng vid check in eller vid gaten. T ex SAS EuroBonus och Lufthansa Miles & More.
 
Last edited:

Bergling

Medlem
Det är säkert inte den bästa utväxlingen för avios, men om du nu ändå vill "bränna" av lite, varför inte delbetala resan med avios?
 
En hel del saker har vi diskuterat i en tråd med exakt samma trådtitel. Lite bättre sökning önskas för nästa gång. ;)
Uppgradering med Avios | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Jag har lyckats att uppgradera med avios på Hong Kong->London från World Traveller Plus till Club World.
Det som tycker att det är mycket dåligt med British Airways Executive Club är, att man inte får uppgradera med avios vid check in eller vid gaten.
Många andra flygbonusprogram tillåter medlemmar att uppgradera med miles/poäng vid check in eller vid gaten. T ex SAS EuroBonus och Lufthansa Miles & More.
Sorry, satt tight till, med Executive Club i telefon så det var ren frustration.

Dock så håller jag med om att Executive Club går inte från klarhet till klarhet. Nu fick jag höra att Priority tags var endast om du flög i Business? Det var nytt för mig. Hur länge har det varit giltigt?
 

Senator

Moderator
Jag ser en del lediga WT+ och CW platser, men F är mycket svårare..

Nu vet jag ingenting om vart/hur/när du letar; kanske helt enkelt är det på väldigt fulla flighter..

Jag håller med att BAEC har en del håll. Men några saker har jag lärt mig t.ex. 48t innan avresa kan du ringa Bremen och be om uppgradering som sedan skickas till Revenue Management. Senast fick jag NEJ, men det visade sig vara lyckosamt då det var helt fullt, och jag flyttades från CW till F.

Det går som Doktorn säger inte att be om uppgradering vid check-in. Dock går det att ringa BAEC på flygplatsen om en plats har öppnats upp.

Till slut: kanske det är för att jag åker med BA oftast när det är högsäsong: jag upplever att det är himla fullt på BA i alla klassar (long-haul) när jag reser. Så jag kan delvis förstå att det inte finns platser om efterfrågan är så hög...
 
Jag ser en del lediga WT+ och CW platser, men F är mycket svårare..

Nu vet jag ingenting om vart/hur/när du letar; kanske helt enkelt är det på väldigt fulla flighter..

Jag håller med att BAEC har en del håll. Men några saker har jag lärt mig t.ex. 48t innan avresa kan du ringa Bremen och be om uppgradering som sedan skickas till Revenue Management. Senast fick jag NEJ, men det visade sig vara lyckosamt då det var helt fullt, och jag flyttades från CW till F.

Det går som Doktorn säger inte att be om uppgradering vid check-in. Dock går det att ringa BAEC på flygplatsen om en plats har öppnats upp.

Till slut: kanske det är för att jag åker med BA oftast när det är högsäsong: jag upplever att det är himla fullt på BA i alla klassar (long-haul) när jag reser. Så jag kan delvis förstå att det inte finns platser om efterfrågan är så hög...
Ah, detta var det jag var ute efter, alltså ringa Bremen? Jag testade att ringa Executive Club lokalt, utan framgång. Kollade igår, det skall finnas lediga platser i CW & jag sitter i WT+. Måste säga att BAEC inte tillhör mina favoritprogram längre. Känns med & mer urvattnat. Tex att endast CW har priority tag på bagage? Lite snålt mot Goldkunder i mina ögon.
Blir nog till att försöka bränna alla Avios på en resa till Mrs & sen skrota BAEC. Kommer inte att återkvalificera till Golf ialla fall iår pga ändrat resemönster.
 
Last edited:

sembl

Medlem
Jag har lyckats bra med att bränna Avios i F, CW och WTP på mitt resemönster. Tex så är det alltid ganska bra tillgänglighet mellan LHR-IAD nu när de har två dagliga.

Dock så skulle upgradering vid gate vara toppen då man slipper ringa Guldlinjen.
 
Jag har lyckats bra med att bränna Avios i F, CW och WTP på mitt resemönster. Tex så är det alltid ganska bra tillgänglighet mellan LHR-IAD nu när de har två dagliga.

Dock så skulle upgradering vid gate vara toppen då man slipper ringa Guldlinjen.
Hur har du burit dig åt? Jag flyger LHR-LAX idag!
 
Toppen