Senaste nytt

Vilket är bästa valet av Första Klass till San Francisco?

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

Om du rest som statuslös och siktar in på att få en så bra helhetsupplevelse som möjligt.

  • Air France (A380) via Paris +5000 kr extra mot övriga

    Votes: 6 14,6%
  • British Airways (B747) via London

    Votes: 1 2,4%
  • Lufthansa (A380) via Frankfurt

    Votes: 17 41,5%
  • Swiss (A340) via Zürich

    Votes: 6 14,6%
  • Lufthansa, Swiss i någon blandad kombination.

    Votes: 11 26,8%
  • United (B747) via Frankfurt

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    41
D

Deleted member 4971

Guest
Betänk att en statuslös ska ut på sin första First och vill få en så bra upplevelse som möjligt, hade tänkt rekommendera en blandning av Swiss/Lufthansa. Men känner att jag inte vill stänga någon dörr. Air France har väl uppdaterat sin nya kabin men så vitt jag förstår gäller det inte A380? Swiss A340 har väl den äldre kabinen. Vad är dina tankar?

Tack på förhand.
 

AABack2ARN

Medlem
Om man reser på betald interkontinental F-klass biljett så har väl status ganska liten betydelse? Om ens någon betydelse?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Om man reser på betald interkontinental F-klass biljett så har väl status ganska liten betydelse? Om ens någon betydelse?

Ja givetvis, men tänkte att jag vill ha ett svar som inte grundar sig i där man tjänar poäng/den allians man själv gillar utan vem som erbjuder bäst upplevelse dörr-till-dörr.
 

Skyraider

Medlem
Var man vill ha sina miles spelar ju roll. Jag skulle vilja testa AF F men skulle inte ha någon större lust att avstå miles till *A eller OW tillförmån för ST
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ni som röstar får gärna kommentera era val, skulle uppskattas mycket! :)
 
Nu vet jag att en del avgångar till SFO går även med B747-8i. Jag skulle välja LH dit och LX hem för att få prova två olika produkter samt få FCT med hela den servicen.

Är lite suspekt till varför du ens har United som val? Dom har inte ens en ordentlig gardin mellan sin business och first, än mindre ska inte servicen vara bättre än att du får äta när du vill och har en lite större valmöjlighet på måltider.
 

flum

Medlem
Innan sommaren skulle jag rekommendera LH via SEA dit så att man får prova 747-400 med separat säng innan den försvinner, samt 380 hem.

edit: med lite eftertanke skulle jag nog göra tvärtom, a380 dit och 747-400 via SEA med säng påväg hem.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Nu ska jag uttala mig nästan enbart på andras erfarenheter (har bara åkt LH F själv):

Stryk United på en gång, det är som Business på andra bolag

BA är inte långt efter UA, så stryk dem också.

LH har två avgångar till SFO. Från FRA redan 10:20, dvs inte mycket tid till FCT-upplevelse. Från MUC 16:00.

LX flyger 13:00 från ZRH.

FCT är en upplevelse, men vill du pröva den så är det ARN-FRA-MUC-SFO som gäller.

LH F är absolut mycket bra ombord, men det finns förbättringspotential. LX sägs ju vara bättre, så LH ut och LX hem?

Ingen uppfattning om AF.
 

Dr. Miles

Expert
LH har två avgångar till SFO. Från FRA redan 10:20, dvs inte mycket tid till FCT-upplevelse. Från MUC 16:00.
I så fall kan man inte flyga till Frankfurt kvällen innan, njuta av Frankfurt FCT på dag 2 sedan flyga vidare till München, använda FCL i München och flyga mot San Francisco kl. 16:00 därifrån?


dag 1:
LH 805
ARN 18:45 - FRA 20:55
32A


dag 2:
LH 104
FRA 12:15 - MUC 13:10
321

dag 2:
LH 458
MUC 16:00 - SFO 19:00
346
 
Toppen