Senaste nytt

St. Helena, ny spännande Avios destination

Senator

Moderator
Vänner,

Ute i den södra delen av Atlanten ligger ön St. Helena; ökänd som Napoleons fängelseö. Just nu byggs det en ny flygplats som kan hantera en B737.

BAs Franchise i Sydafrika (Comair) kommer börja flyga dit snart. Vem blir BC.se första resenär som använder Comair och besöker St. Helena?

Flygrutten: Comair to fly to the island of St Helena | Traveller
Källa: Traveller News 24

Om flygplatsen: Frequently Asked Questions : Saint Helena Airport Project

Om St. Helena: Saint Helena - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Palazzi

Medlem
Ser ju inte superroligt ut på bilderna kan jag tycka :p Vill man beta av jordens alla länder är det ju ett alternativ, men annars är det väl mest en folktom lava-ö på långt avstånd från norden (?)

Enda anledningen jag kan se är att man kan få beställa lite St. Helena-pund på forex :D Funkar även på Ascension, så helt värdelösa är de inte :rolleyes:
 

Fredrik

Medlem
Vad gör man inte för att få in ett nytt streck på Flightmemory? Ascension är också mellanlandningsplats för RAF charter till Falklandsöarna så pengarna har stort användningsområde.

Jag är inte mycket för långa båtturer(än mindre som ensamresenär) men St Helena känns som en plats som gör sig bäst som en del av en kryssning med en halvdags stopp.
 

nota bene

Medlem
Känner en svensk som brukar åka dit ibland - senast var han där i 6 veckor... Men så kan han ju vara ett halvår på Falklandsöarna ibland också!

Inte en destination som lockar mig särskilt mycket - men definitivt ett exotiskt val!
 

Dr. Miles

Expert
Där kan inte vara supervarmt, eller hur? Där passerar kallström Benguela.

976px-Corrientes-oceanicas.svg.png

(Foto: Wikipedia)
 
Toppen