Senaste nytt

Blev officiellt EBG idag

Dr. Miles

Expert
Det guld som SAS delar ut är tyvärr kattguld, men kortet duger i alla fall till att skrapa is från vindrutorna med.

Har märkt en väldigt negativ attityd här i forumet från denna herre gentemot SAS, fattar inte varför han orkar sitta och hänga här dag efter dag med att småklaga. Typiskt svenskt kanske? Själv vill jag gratulera dig till din EBG status som iallafall jag värderar högt. Guld kan givetvis bli bättre men Fast track, loungerna i världen samt hjälpen jag fått vid problem underlättar definitivt min vardag!

Homer:
Om du inte har något konstruktivt att komma med förutom ditt eviga, tröttsamma, ointressanta gnällande på SAS så kan du lika gärna hålla tyst. Eller håll dig i det minsta till BAEC-delen så att vi slipper få EB-trådarna förpestade av ditt gnäll. Du beter dig ungefär som en genomsnittlig femåring som inte fått sitt lördagsgodis...

Nu tycker jag iofs att BA är ett utmärkt flygbolag, bättre än SAS. Men för sådär 90 % av skandinaviens befolkning är det ett fullständigt ointressant alternativ, även för utrikesflyg, med tanke på att OW har en högst begränsad närvaro i Skandinavien.

(Ja, jag har följt med på detta forum ett tag, trots mina få inlägg här)

Vänligen får jag be er att hålla er till trådens ämne, även om jag har förståelse för era synpunkter till berörd medlem..

Jag citerar Concordes kloka ord om vett och etikett i forumet.
Concorde skrev:
På BusinessClass.se värnar vi om varandra. Sidan bygger på hjälpsamhet och respekt. Personliga angrepp, provocerande inlägg och s.k. trolling är inte tillåtet.
Diskutera ämnet, inte användaren - Självklart ska alla meningsskiljaktigheter diskuteras på en vuxen nivå, men personliga angrepp är aldrig tillåtna.
 
Last edited:
Idag, en månad innan min period gått ut blev jag EBG för första gången. Jag blev EBG på segment och inte på poäng (skriver jag ut antal poäng så blir jag nog lynchad ;)). Kortet är giltigt tom juni 2013, jag har inte för avsikt att behålla guldstatusen längre än så, jag kommer iallafall inte jobba så hårt på det ;).

Du hade kanske liknande år, 2011, som jag. För mig blev det 72 revenue avgångar med SAS Group under senaste medlemsåret - majoritet inom Norden. Lite blandade biljetter så intjäning allt från 195 till 1500 per avgång.

Grattis och välkommen till EBG klubben. :)
 

Agö

Medlem
Grattis!

Själv blir jag EBG inom en månad. Som den ärliga person jag är registrerade jag om mig från Belgien (med lägre poängkrav) till Danmark när jag flyttade (under perioden) varför det blir på segment jag uppnås statusen!
 

sunkan

Medlem
Logga in på Mina Eurobonussidor på SAS hemsida så finns det en sida där med kontoinformation. Bl a antal poäng, antal statusgrundande poäng och kvalificerande flygningar.

Mvh

Christian
 

Frostice

Medlem
Klarade inte av att vänta på nästa vecka så bokade en ToR ikväll för att få mina 2 sista segment, lika bra =)
Får hoppas resorna registreras inom en vecka så man kan använda sin status när man ska iväg på en lite längre resa, har tagit närmre en vecka och få de senaste resorna registrerade. En fråga som gnager är om man kommer in i lounger osv. med EBG på boardingkortet utan att ha kortet fysiskt?
 

Frostice

Medlem
Så, då var jag också EBG för första gången:) Känns ju trevligt att från att ha gjort alla resor med tåg, att gå till EBG under första året, tack vare BC.se. Det enda tråkiga är väl när man kollar hur mycket pengar man lagt ut på det:p Trevlig helg!
 
Toppen