Senaste nytt

Hur okänt är egentligen BMI Diamond Club i Sverige?

tourist

Medlem
Jag har öppnat BMI-konton kopplade till mitt familjekonto hos BMI till svärföräldrarna som skulle ut och åka med SAS på biljetter bokade via en resebyrå. Och så gav jag instruktioner om att försöka lägga in numren i bokningen eller att ange dem vid incheckningen.

Nu har jag fått andrahandsuppgifter om hur det gick. Resebyrån sa "Vad är BMI?" (!!!) och SAS incheckningspersonal sa "Nja, det går nog inte".

Va? :confused: Nog är väl BMI fortfarande med i Star Alliance, och hur kan en resebyråanställd inte veta namnet på ett europeiskt flygbolag?

Bara att samla ihop boardingpass för efterregistrering, alltså!
 

JacobGBG

Medlem
I modern tid där alla bär på en smartphone så får man helt enkelt instruera folk att surfa in på star alliance website i såna här situationer. Det är beklämmande att behöva göra detta för SAS personal men tyvärr så går ju vissa till jobbet med skygglappar och vill bara lyfta en lönecheck.

Jag tycker det är underligt att det just är svensk personal som alltid är misstänksam mot sånt här. Det är nästan som att man tar varje tillfälle att misunna andra något. Det är endast på svenska flygplatser jag får t.ex. kontrollmäta min TUMI Alpha för att hålla carry-on sizer.
 
Toppen