Senaste nytt

Flying Blue matchning till A-Club

Concorde

Founding Member
A-Club, programmet för Accor Hotels med bl.a. Sofitel matchar Flying Blue status rakt av.
Maila ett foto på ert kort eller screenshot från ert Flying Blue konto som visar status.

contact.aclub@accor.com

Mitt Flying Blue Platinum var matchat till Accor Platinum på ett par dagar :cool:
 

Jacob

Medlem
Det ska jag absolut pröva. Jag har dessutom bott en del på Accor hotels.

Rätt många hotell och hotellkedjor ingår också i A-Club programmet som Sofitel, Ibis, Mercure och Novotel.
 

Jacob

Medlem
Det jag gillar med A-club är att de har en hel del rätt bra kampanjer. I april hade de exempelvis dubbla (eller om det t.o.m var trippel) poäng när man bodde på alla Mercure och Novotel hotell i Tyskland.
Hann faktiskt med två hotellövernattningar på Mercure i Tyskland under april, så kommer bli en del poäng.

Liknande kampanjer dyker upp nästan varje månad.
Great Deals, Offers & A|Club Promotions - A|Club

Alla poäng kan dessutom flyttas över till ett flygbonusprogram, exempelvis Flying Blue.
Jag har skrivit in att detta ska ske med automatik, men har fortfarande inte riktigt förstått när detta verkligen görs.
 

Gnopps

Medlem
Å andra sidan är A-club inte så mycket värt om man bor på Novotel, Meruce eller lägre. Eller?
 

Jacob

Medlem
Nu har även jag skickat in mail om status matchning till A-club, gjorde det för en timme sedan.

Loggade precis in på min e-mail där det låg ett nyinkommet mail "välkommen som A-club silvermedlem".

Blev både imponerad och förbannad. Imponerad över det snabba svaret, förbannad över att det bara var till silver.
Tills jag insåg att jag blivit silver på naturligt väg...haha! :)

Ibland är saker och ting bara för märkliga, det var extrapoäng på en kampanj i april som jag utnyttjade (trippelpoäng på hotell i Tyskland) som nu kommit in...
 

MarcusC

Medlem
Fick mitt FB platinum matchat till A-Club Platinum. Började bra första natten på Sofitel Wien, blev jag uppgraderad till Junior Suite med välkomstdrink etc.
 
Toppen