Senaste nytt

Ta med familj in i Turkish Airways CIP Lounge på Istanbul Atatürk

SNIFF

Medlem
Kan man ta med sin familj in i THY CIP Loungen på IST om man är EBG? Familj utgörs i detta fall av min syster och mina föräldrar. Vi åker TK, IST - ARN i krisklass så jag förlitar mig helt på mitt EBG och eventuellt PP.

Jag har mailat Turkish Airlines men inte fått något svar. Vidare sökte jag också på forumet men har bara kommit fram till att denna lounge verkar vara mycket bättre än många andra, så det bådar gott.

@Jonas C , kanske vet, han är ju TK-expert.
 

Jacob

Medlem
Inte enligt reglerna. Är det bara du som har Star Alliance guldkort och ni alla reser i economy class har du rätt att ta med en gäst. Möjligtvis kan de släppa igenom små barn men knappast tre vuxna personer.

Det är bara i SAS egna lounger du kan ta med hela familjen som EBG.
 

SNIFF

Medlem
Tack för snabbt svar! Då blir det jag och mor i den loungen så får min far underhålla sig själv och syster i någon PP-lounge. ^^
 

Jacob

Medlem

sembl

Medlem
CIP loungen tycket jag var ganska trevlig då jag ville prova på något mer sansat och där det inte var packat med människor. Dock är ju utbudet mycket mindre men likväl trevligt.
 

SNIFF

Medlem
Jag har på grymt kort varsel lyckats skaka fram ett TK Elite (Guldkort i flingpaket-metoden).
  • Elite card holders may benefit from the CIP lounges with their family members (spouse and children) or one of their guests while traveling on THY domestic flights and international flights departing from Turkey.
Jag antar att detta är upp till var och en som står i receptionen för stunden att tänka sig att släppa in föräldrar och ett syskon istället för respektive med barn.

Vi får se vad som händer!
 
Toppen