Senaste nytt

American Airlines - valet mellan Choice Plus jmf. First på domestic

jumbooze

Medlem
Hej,

Jag sitter och tittar på att boka en biljett LAX-LAS och funderar på att boka AA då de har många avgångar här.

Jag landar på LAX samma dag efter 2 long haul så jag tittar på alternativ som ger mig lite flexibilitet.
så jag tittar på Choice Plus jmf. First, jag har ingen status på OW just nu (avvaktar med att stausmatcha AB tills jag verkligen behöver guld ett tag).

Dvs. detta är 2 olika PNR varpå jag känner att jag behöver lite flexibilitet och då har AA flera avgångar mellan LAX-LAS och jag funderar på att boka ett flyg på eftermiddagen med Choice plus, jag behöver varken miles, extra baggage eller liknande och siktar in mig på biljetten som kan tillåta att jag hoppar på ett tidigare flyg på lättaste sätt.
Normalt hade jag taget ett flyg med United och förlitat mig på EBD som tidigare har gett mig gratis standby men United flyger så få kärror här så AA eller SW är de som har flest flyg.

Vilken hade ni tagit här? Någon med erfarenheter av CP eller F och försöka komma ombord ett tidigare flyg?


comparefare.PNG
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror Choice Plus är att föredra. Flygningen är väl högst 35 minuter så servicenivån oavsett klass lär vara begränsad. Alla statuspassagerare fyller upp F så vill du byta flyg finns ändå en risk att du är tvungen att ta en plats i Y för att få komma med ett annat plan.
 
Toppen