Senaste nytt

Qatar Airways avslutad rea - gjorde ni några sjysta fynd?

Senator

Moderator
Tar verkligen flygbolagen hänsyn till länkade PNRer vid ombokning till annat flyg eller upp/nedgradering?

För mig är det viktigt att systematisk visa att vi 3 åker tillsammans. Om något händer vet BA att vi reser tillsammans, och att lösningar bör hittad för 3 personer och inte 1..

Nedgradering? Vad är det? ;)

Uppgradering kan dock vara lite riskabelt, att kanske en av oss hade fått detta men nu får ingen :)
 

AABack2ARN

Medlem
Min fråga var om BA tar hänsyn att ni 3 reser tillsammans proaktivt eller reaktivet? Dvs att flygbolaget självt tar fram en gemensam lösning för alla tre (i händelse av strul) eller om det först är efter att passagerna påpekar det? Det är helt korrekt att ni har ett "systembevis" för att ni tre reser tillsammans vilket lär få flygbolagen att hantera er som en "enhet", men frågan är som sagt om de gör det utan att ni behöver påpeka detta för agenten..?
 

Senator

Moderator
Min fråga var om BA tar hänsyn att ni 3 reser tillsammans proaktivt eller reaktivet? Dvs att flygbolaget självt tar fram en gemensam lösning för alla tre (i händelse av strul) eller om det först är efter att passagerna påpekar det? Det är helt korrekt att ni har ett "systembevis" för att ni tre reser tillsammans vilket lär få flygbolagen att hantera er som en "enhet", men frågan är som sagt om de gör det utan att ni behöver påpeka detta för agenten..?

Nu har jag aldrig behövt detta.. så det är svårt att veta vad som skulle hända... Men, sitter någon och petar i en PNR vid IRROps och ser 3 PNR som är länkade, med 3 stolar bredvid varandra får vi anta att personen fattar att vi åker tillsammans :)

Hade ganska nyligen en resa med Lufthansa/Swiss med två PNR bokade i cash eftersom jag hade en i "P" och en annan i "Z". När jag ringde in för en fråga och uppgav min PNR, fick jag direkt frågan om "behöver du någon hjälp med Fröken S bokning?" Så det verkar som man ser detta direkt..
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har rest en del med länkade biljetter och enbart råkat ut för strul en gång (på SAS), men den gången satte de oss på olika plan innan jag påpekade att vi reste tillsammans och att det borde framgå i våra bokningar. Det gjorde det när de kollade en extra gång och fick oss på samma plan men med en blick som sa att "två vuxna människor borde kunna vara ifrån varandra ett par timmar". Därav min fundering.
 

LarsCph

Medlem
Vad kör dom på den sträckan? Dreamliner hela vägen?

Vi bestilte til Bali - da vi gjorde det var det 787-8 hele vejen CPH-DOH-DPS. De har de så ændret nu så det er 787-8 CPH-DOH og 777ER DOH-DPS fordi de havde brug for den ekstra kapacitet til Bali. På den ene side lidt ærgerligt, men jeg tror faktisk 777ER fungerer bedre seatingmæssigt når man rejser som familie på 3 i stedet for 787-8 hvor sædet ved vinduet ser ud til at være ret isoleret fra midtersæderne.
 

Magnus_K

Medlem
@vega :) låter nice! Då kommer ni bara njuta av SIN och HKG, låter iofs inte fel :)
Körde Cecconi's i London härom veckan :) levererade som vanligt!
 

Magnus_K

Medlem
Är det någon som kommer att boka i den nya kampanjen?
2-4-1 business, lockar att ta Hong Kong och Singapore, väldigt bra priser.
Kanske till och med klämma in Kapstaden.
 
Toppen