Senaste nytt

Chicago nya kabinen + OptionTown, nu eller sen...?

perhall

Medlem
Just bokat ARN-CHI 25-28 juni i Plus.
Till min glädje nya kabinen
upload_2015-3-12_3-29-47.png

20G borde väl vara en bra plats?

Tänkte uppgradera med OT. Vill inte belasta arbetsgivaren med en Business-biljett då jag bara ska va en stage en kort stund... har man bättre chans att bli uppgraderad om man gör det tidigt eller spelar det ingen roll? OT:s algoritm är väl inte allmänt känd men indikationer borde finnas...

Per
 

Claes L

Medlem
Det är rätt oklart om det är bättre ju tidigare man gör men priset kan ju upp så titta på det först...
 

perhall

Medlem
Om priset stiger borde det ju vara bättre att vänta eftersom OT/SAS då får mer betalt för platserna...
 

Thornado

Medlem
Jag tror att @perhall tänker så här:
Om priset stiger så får SAS mer pengar för en plats om de ger det till en som signat upp senare, alltså borde man ha större chans om man signar upp senare (till ett högre pris).

Just denna bit har konfunderat mig en hel del också. Om det finns flera som vill ha samma plats, men som har betalat olika pris för sina OT-bud så kan man ju tycka att det enda rimliga är att välja de som betalat mest för att på så sätt maximera mängden pengar man får (eller åtminstone göra detta en majoritet av gångerna). På detta sätt straffar man ju dock indirekt de som signat upp när priset var lågt (trots att de kanske egentligen var villiga att betala mer). Med detta resonemang så blir ju olika auktionssystem för att bjuda på uppgraderingar som finns hos vissa bolag egentligen ett vettigare system.

Ovanstående känns ju som det logiska arbetssättet, men jag tror inte alls nödvändigtvis att det finns någon logik i det sätt OT arbetar...
 

perhall

Medlem
Bra Thornado, det var så jag tänkte! Ingen har ju insyn i algoritmen och såväl OT (som får kanske 20% av intäkterna) och SAS vill ha så mycket pengar som möjligt...
 

staff

Medlem
Kan man fortfarande uppgradera med OT till denya kabinerna? Kanns som att SAS devalverar sin egen produkt en smula pa det sattet.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är väl något färre platser i C så där kommer (med stor sannolikhet) färre OT gå igenom. Men eftersom Plus är ganska kraftigt utökad skulle jag tro att vi kan se fler OT som går igenom till den kabinen.
 

perhall

Medlem
Å andra sidan är ju beläggningen rätt låg i C emellanåt....
Det funkar med OT i nya kabinen, har redan testat!
Per
 
Toppen